Netwerk bekabeling Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

man1978

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 feb 2019
Berichten
4
Hallo mensen,

Ik heb een apart probleem waar ik al maanden mee zit en niet meer uitkom.
ik heb al aan meerdere kennissen gevraagd maar ze weten het ook niet meer, namelijk heb een nieuw huis gekocht ik heb naar de 2e verdieping en naar de woonkamer dubbele netwerkdoos gemonteerd.
2e verdieping cat 6 kabel getrokken 2x en begane grond cat 5e ook 2x ivm weinig lengte.
ik heb met mijn stomme kop de kleur codering op de doos niet aangehouden, maar heb daardoor de kleur codering bij de modem stekker aangepast waardoor ik met de netwerkkabel tester de lampjes wel de juiste volgorde branden.
dus volgens de netwerk kabel tester branden de lampjes op volgorde van 1 tot en met 8.
Nu komt de probleem heb geen verbinding met modem en dus geen internet bij begane grond (beide aansluitingen niet)
2e verdieping heb ik soms internet maar traag en valt regelmatig uit. bij telfort een nieuw modem aangevraagd (glasvezel) maar het mocht niet baten.

Wat doe ik verkeerd of waar ligt de probleem?
 
beste,
de kleuren en volgorde hebben zo gedaan om een eenheid te krijgen.

Het lijkt mij verstandig om alle stekker opnieuw er op te zetten zoals het universeel wordt gebruikt.
Kost even tijd maar volgens mijn geeft het in de toekomst als je een netwerkapparaat vervangen wordt minder problemen.

succes Perry

p.s. op internet staan genoeg voorbeelden in de juiste kleuren.
 
oranje-wit
oranje
groen-wit
blauw
blauw-wit
groen
bruin-wit
bruin


dat is de kleurcode lipje van de stekker naar achteren en oranje-wit begint links.
Dat de tester aangeeft dat de lampjes goed zijn is mooi.
Maar als de aansluiting op het modem niet klopt dan heb je geen verbinding.
Mij ontgaat het waarom je de kleuren niet standaard hebt gelaten.
 
man1978 zei:
bij telfort een nieuw modem aangevraagd (glasvezel) maar het mocht niet baten.
Heb je nu een glasvezelmodem of niet?
Waarom ga je niet met1 type kabel aan de gang, ze hebben dan wel dezelfde doorvoersnelheid maar een andere bandbreedte ( 5e heeft 100mhz en cat 6 250mhz, dus meer datadoorvoer ).
Eerlijk gezegd vind ik het maar een vreemde vraag.
 
Laatst bewerkt:
Hallo

"ik heb met mijn stomme kop de kleur codering op de doos niet aangehouden, maar heb daardoor de kleur codering bij de modem stekker aangepast waardoor ik met de netwerkkabel tester de lampjes wel de juiste volgorde branden."


De bedoeling v/d bestaande u.t.p. pinout = --> "twisted pair"

Kan dit uiteraard ook allemaal gaan uitleggen , maar mits dit reeds overduidelijk is vermeld op www ...

Lees dit :

https://nl.wikipedia.org/wiki/Getwist_paar

Peter
 
oranje-wit
oranje
groen-wit
blauw
blauw-wit
groen
bruin-wit
bruin


dat is de kleurcode lipje van de stekker naar achteren en oranje-wit begint links.
Dat de tester aangeeft dat de lampjes goed zijn is mooi.
Maar als de aansluiting op het modem niet klopt dan heb je geen verbinding.
Mij ontgaat het waarom je de kleuren niet standaard hebt gelaten.

Dat snap ik, Alleen de tester brand volgens volgorde van 1 tot en met 8 en dat is de bedoeling neem ik aan?
dus in principe maakt niet uit welk kleur volgorde je aanhoud bij de connector of de netwerkdoos als de volgorde maar klopt. Of heb ik het mis??
 
Heb je nu een glasvezelmodem of niet?
Waarom ga je niet met1 type kabel aan de gang, ze hebben dan wel dezelfde doorvoersnelheid maar een andere bandbreedte ( 5e heeft 100mhz en cat 6 250mhz, dus meer datadoorvoer ).
Eerlijk gezegd vind ik het maar een vreemde vraag.

Ja heb een glasvezelmodem, bedoelde ermee dat de modem al is vervangen.
had graag alles cat6 aangehouden maar helaas kwam te kort en cat 5e was binnen handbereik
 
Hallo

"ik heb met mijn stomme kop de kleur codering op de doos niet aangehouden, maar heb daardoor de kleur codering bij de modem stekker aangepast waardoor ik met de netwerkkabel tester de lampjes wel de juiste volgorde branden."


De bedoeling v/d bestaande u.t.p. pinout = --> "twisted pair"

Kan dit uiteraard ook allemaal gaan uitleggen , maar mits dit reeds overduidelijk is vermeld op www ...

Lees dit :

https://nl.wikipedia.org/wiki/Getwist_paar

Peter


Sorry maar wat wil je ermee zeggen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan