Ongewenste Page break in word merge

Status
Niet open voor verdere reacties.

Micheltje13

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2011
Berichten
132
Hi allemaal,

Ik kom er niet uit met een word merge file. We willen namelijk een word merge verzenden waarin elke klant een lijst van zijn producten ziet. Echter plaatst bijgevoegde formule tussen elk nieuw product een pagebreak. Met andere woorden elk product komt op een nieuwe pagina. Dat is niet de bedoeling.

Kleine uitleg:

Mergefield Client = naam klant
Mergefield Kolom1 = artikelnummer
Mergefield Item = Artikel omschrijving

Het bestand is als volgt opgebouwd:
Client: Kolom1 Item
Piet 0011 Hakbijl
Piet 0022 Boor
Piet 0033 Grasmaaier
Jan 0011 Hakbijl
Harry 0011 Hakbijl
Harry 0022 Boor

Het gaat er dus om dat elke pagina de naam van de Client bevat. En de bijbehorende artikelnummers (kolom1) en items op 1 pagina. In onze huidige merge zet ie op pagina 1 de naam van de Client en de eerste artikel in de rij. Op de volgende pagina het volgende artikel en op de pagina daarna weer het volgende artikel. Het is niet de bedoeling dat ie voor elk artikel een aparte pagina maakt.

We hebben getracht dit filmpje na te doen en hij krijgt ze wel op 1 pagina maar wij krijgen het niet voor elkaar: https://www.youtube.com/watch?v=bld2UWKdTmo

Kunnen jullie helpen?
 

Bijlagen

  • pagebreak.jpg
    pagebreak.jpg
    51,8 KB · Weergaven: 67
Laatst bewerkt:
Doe de bestanden er bij; ik gebruik deze techniek regelmatig en zonder problemen. Maar het gekke is dus, dat ik je formule niet uit het plaatje kan knippen. En voor overtypen ben ik echt te lui...
 
Een bestand posten gaat wat lastig. Ik heb de code hieronder geplakt. En ik krijg het dus niet voor elkaar om meerdere Artikelen van dezelfde klant op 1 pagina te doen. Hij gaat elke rij eigenlijk naar een nieuwe pagina. Ik heb voor de helderheid de namen van de kolommen even gewijzigd in naam, omschrijving en nummer.


HTML:
{ IF{ MERGESEQ}=”1” “Customer: { MERGEFIELD Naam }
“ “”}{ SET Place1{MERGEFIELD Naam }}
{ IF{Place2 }<>{Place1 }”
Customer: { MERGEFIELD Naam }
{ MERGEFIELD Nummer }{ MERGEFIELD Omschrijving }” “{ MERGEFIELD Nummer }{ MERGEFIELD Omschrijving }” }
{SET Place2{ MERGEFIELD Naam } }
 
De code plakken helpt natuurlijk ook niet, want daarmee heb je nog geen velden gemaakt. En geneste velden maken is best lastig. Ik hoop niet dat jij het op die manier hebt geprobeerd, want dan snap ik dat het niet werkt :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan