• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Planning dmv draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dijk79

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2007
Berichten
15
Hoi,

is het mogelijk op een planning te maken ( gestapelde kolommen type) van verschillende data met behulp van een draaitabel?
zie voorbeeld, ik kom er niet uit.
start zou 1-1-2019 mogen zijn en dan per project voor elke periode een balk.

alvast dank!

Jamez
 

Bijlagen

  • helpmijV1.xlsx
    23,1 KB · Weergaven: 63
bedoel je zo?
 

Bijlagen

  • helpmijV1 hs.xlsx
    22 KB · Weergaven: 93
bedoel je zo?

HOi Haije,

Dank voor het meedenken. Feitelijk ben ik op zoek naar een variant waarbij de balken 'liggend' zijn ipv 'staand', waarbij (en dit is volgens mij het lastigste) op de x-as de data staan.

gr Jamez
 
Hoi, met het gebruik van een draaitabel is een correct geordende bron essentieel.
Helaas staat de brondata al in tabel vorm en niet in database vorm. Dus zul je niet tot de juiste uitkomst kunnen komen.

Verder denk ik dat je op zoek bent naar het type "Gantt Chart". Het is van belang dat je met 'duration' werkt. dus aantal dagen ipv met datums.
Hoewel er best wat voorbeelden zijn te vinden hoe het kan, vind ik zelf dat Excel niet echt sterk is met dit type grafiek.
Is MS Project niet geschikt?
 
Hoi, met het gebruik van een draaitabel is een correct geordende bron essentieel.
Helaas staat de brondata al in tabel vorm en niet in database vorm. Dus zul je niet tot de juiste uitkomst kunnen komen.

Verder denk ik dat je op zoek bent naar het type "Gantt Chart". Het is van belang dat je met 'duration' werkt. dus aantal dagen ipv met datums.
Hoewel er best wat voorbeelden zijn te vinden hoe het kan, vind ik zelf dat Excel niet echt sterk is met dit type grafiek.
Is MS Project niet geschikt?

Dag Gijsbert,
je hebt helemaal gelijk, het zou meer een gantt chart moeten worden. Echter wil ik het laagdrempelig maken om snel en overzichtelijk te kunnen schakelen. MSproject gebruik ik zelf ook, maar is wat omslachtig en niet iedereen in mijn team kan hiermee werken. Maar ik zou de data-input ook wel willen aanpassen mocht dat helpen. Ik heb ook voorbeelde gevonden waarbij je duration idd gebruikt, maar in grafiekvorm werkt dit alleen met exacte data en niet per maand.
 
Hoi Jamez,

Als je dan liever niet met exacte data werkt maar slechts met aantal maanden, dan kun je beter de bron ook hierop inrichten.
Zie voorbeeld. Overigens is een draaitabel nu niet perse nodig. Het kan ook rechtstreeks in een grafiek.
 

Bijlagen

  • helpmijV1 (2).xlsx
    23,8 KB · Weergaven: 120
Hoi Jamez,

Als je dan liever niet met exacte data werkt maar slechts met aantal maanden, dan kun je beter de bron ook hierop inrichten.
Zie voorbeeld. Overigens is een draaitabel nu niet perse nodig. Het kan ook rechtstreeks in een grafiek.

HOi Gijsbert,
dank voor je oplossing. is de datainput ook zo te fabriceren dat er uiteindelijk op de x-as wel de maand staat? of ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan