Directx11 benodigd, (macOS) parallels, windows10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lageveen

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2015
Berichten
21
Beste helpers,

Ik heb voor mijn studie de volgende laptop:
Macbook Pro (Retina, 15-inch, Mid 2015)
Processor: 2,5 GHz Intel i7
Geheugen: 16GB 1600 MHz DDR3
Videokaart:
AMD Radeon R9 M370X 2048MB
Intel Iris Pro 1536MB

Hierop heb ik Parallels 13.1.0 geïnstalleerd.
Ik werk met Windows 10.

Ik heb dit gedaan zodat ik een tekenprogramma voor school kan draaien, echter dacht ik dat ik via parallels ook wel een spel zou kunnen spelen.
Dit bleek niet zo te zijn omdat ik hiervoor Directx 11 nodig zou hebben. Ik kan er niet achter komen hoe ik Directx 11 kan krijgen.

Ik heb de drivers van de videokaart (AMD Radeon R9 M370X 2048MB) al geüpdatet.

Graag jullie hulp hierbij.
 
Ik betwijfel of dit het zelfde gaat op Mac via parallels.
In regedit krijg ik niet de juiste informatie.
 
echter dacht ik dat ik via parallels ook wel een spel zou kunnen spelen.
Dit bleek niet zo te zijn omdat ik hiervoor Directx 11 nodig zou hebben.

Zie deze blog van (4 fecember 2017) en lees: Why isn’t DirectX 11 supported in Parallels Desktop?Waarom wordt DirectX 11 niet ondersteund in Parallels Desktop?.

NL vertaling:
Een van de verplichte DX11 functies heet "compute shaders". De naam "shaders" verwijst meestal naar grafische functies die de juiste kleur en helderheid voor een afbeelding berekenen, maar "compute shaders" zijn heel anders. Compute shaders helpen de programmeur om beter gebruik te maken van de vele processors op de huidige grafische kaarten, voornamelijk door de mogelijkheden van shaders uit te breiden van pure graphics naar meer algemene berekeningen, die op een grafische chip kunnen worden uitgevoerd.

Parallels implementeert DirectX emulatie door het te vertalen naar de equivalente OpenGL functie, aangezien OpenGL geïmplementeerd is in de macOS®. Helaas heeft de versie van OpenGL in de macOS geen compute shaders. Er is niets voor Parallels Desktop om DirectX shaders in het OpenGL framework in de macOS te mappen.

De macOS ondersteunt wel een andere stijl van compute shaders in het OpenCL framework. (Laat de gelijkenis in de namen "OpenGL" en "OpenCL" je niet doen denken dat ze gelijk zijn. Dat zijn ze niet. In feite zijn het concurrerende "standaarden") Helaas is OpenCL op de Mac echter niet zo robuust en werkt het niet goed samen met OpenGL.

Naast compute shaders ontbreken er nog andere functies in OpenGL op macOS, wat betekent dat er extra "feature pariteitsgaten" met DirectX zijn. Er is gewoonweg niet genoeg functionaliteit om DX11 te vertalen naar de functies die beschikbaar zijn in de macOS.

Apple® is onlangs begonnen met het pushen van zijn eigen Metal API, die universeel is voor Mac-computers. Alleen de tijd zal uitwijzen of Metal de Parallels Desktop-programmeurs zal geven wat ze nodig hebben om DirectX 11 te ondersteunen. Blijf op de hoogte, maar krijg geen hoop op grote veranderingen in de nabije toekomst.......


Lijkt erop dat het nu nog onmogelijk is en het wordt dus nog afwachten . . . . .
 
Niet de oplossing die ik gehoopt had, maar mijn vraag is wel beantwoord.

Bedankt voor de hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan