• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selectie, met voorwaarden, opeenvolgend in een andere kolom plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Havana100

Verenigingslid
Lid geworden
22 jul 2014
Berichten
309
Beste,

Iemand een idee om in kolom H de waarden uit de kolom A te verkrijgen indien ze voldoen aan de voorwaarde die in cel J1 is vermeld? Wel zouden de waarden in cel H opeenvolgend moeten zijn , dus niet zoals in kolom L.

Tuurlijk op voorhand bedankt !
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xlsx
    9,2 KB · Weergaven: 28
Afgezien van de opties draaitabel of een filter, hierbij een formule-optie:
Code:
G2: =ALS.FOUT(INDEX($A:$A;KLEINSTE(ALS($B$2:$B$14=$J$1;RIJ($2:$14));RIJ(A1)));"")
Let op: matrixfunctie, dus afsluiten met Control+Shift+Enter
 

Bijlagen

  • Voorbeeld (AC).xlsx
    13,5 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
Beste AxelCel,

Dat is een super snel antwoord en werkt perfect!

Echter als ik de formule verander in : =ALS.FOUT(INDEX([AOTot.xlsx]Blad1!$A:$A;KLEINSTE(ALS([AOTot.xlsx]Blad1!$AR$511:$AR$999=$A$1;RIJ($511:$999);9^99);RIJ([AOTot.xlsx]Blad1!A511)));"") dan werkt ze niet. Ik heb de rij A, uit het voorbeeld verandert in de rij A van een andere excel file. De zoekwaarde staat nu in cel A1 en door te zoeken kolom staat ook in een andere file, in kolom AR. Daarbij moet het zoeken, in de andere file, starten in rij 511 en eindigen in rij 999. Zou je me kunnen zeggen wat ik hier mis heb gedaan?
 
Probeer eens:
Code:
=ALS.FOUT(INDEX([AOTot.xlsx]Blad1!$A:$A;KLEINSTE(ALS([AOTot.xlsx]Blad1!$AR$511:$AR$999=$A$1;RIJ($511:$999);9^99);RIJ([COLOR="#FF0000"]A1[/COLOR])));"")
 
Mooi zo.

Ter info: De laatste term RIJ(A1) zorgt ervoor dat je bij doortrekken in de kolom een rijtje krijgt met 1,2,3,4,5 etc. Deze gebruikt de KLEINSTE functie om achtereenvolgens de kleinste regel te vinden in de matrix, de op-1-na kleinste, de op-2-na kleinste etc. Dus mag ook Y1 staan of AN1, maakt niet uit. Uitkomst is hetzelfde, als de verwijzing maar begint op regel 1.

Succes ermee.
 
AlexCel,

Nogmaals bedankt , zeker voor de uitleg !!! Zo leren we elke dag nog !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan