toetsenbord, punt moet zijn komma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egbert12345

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2010
Berichten
463
Beste forummers,

Ik maak vaak een financieel document op in Word (office 365) en loop steeds tegen het probleem aan dat op het numerieke toetsenbord er alleen een punt kan worden gebruikt in plaats van een komma.
Voorbeeld: 25.00 moet zijn 25,00. Hoe kan ik dat wijzigen? Ik gebruik nu de standaard toetsenbordinstelling (USA?)

gr Egbert
 
In Excel schakelt de punt op het numerieke toetsenbord automatisch om naar het in de landinstellingen vastgelegde decimaalteken, maar Word is een tekstverwerker en weet dus nooit wat jij aan het doen bent. Dus wordt elk teken letterlijk als alfanummeriek teken beschouwd. En dan is de punt dus een punt. Hooguit als je een numeriek veld gebruikt, kun je daar mee stoeien. Je kunt wellicht proberen in de landinstellingen iets te veranderen. Of de taal omzetten naar Amerikaans.
 
Hallo Egbert, De "." op het numerieke gedeelte veranderen in een "'," is geen punt met het opnieuw toewijzen van toetsen. Hiervoor start je dan eerst een hulpprogramma, bijvoorbeeld SharpKeys, of laat het mee opstarten met Windows. Je zal het anders toewijzen trouwens vaker nodig kunnen hebben. Succes
 
Misschien met AutoCorrectie. Vervang punt door komma?
 
Ingewikkelde oplossingen.... op mijn toetsenbord zit namelijk een prachtige toets voor een komma. Het is niet zo heel ingewikkeld om die aan te wennen om die aan te slaan. Zo erg is dat toch ook weer niet?
 
Voor dit onderwerp ben ik afgemeld.
Boos?

Op internet staat veel te lezen over dit onderwerp. Al vanaf 2004! Land-/toestsenbordinstellingen hebben er zo te lezen weinig mee te maken. Soms wel de taalinstelling (vreemde taal). Maar goed, die SharpKeys zou best de oplossing kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan