SQL connection opzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Berichten
1.434
Ik heb een cursus sql gevolgd en ik wil nu thuis ermee oefenen.
Ik heb scripts gekregen om met dezelfde tabellen te oefenen als tijdens de cursus.
Tevens heb ik het programma oracle sql developer gedownload maar ik loop daarmee al gelijk vast om een connection te maken.

Is het wel mogelijk om op een "stand alone" laptop dit te installeren en ermee te oefenen?

Ik krijg onderstaand scherm.

sql connection.png
 
Draait de server wel?
 
Ik zie bij ‘service’ niets staan dat op sql lijkt.
 
Je moet dan wel een Oracle server installeren.
 
Of de Oracle omgeving even vergeten en Xampp (klik) installeren, dan heb je een MySql server.
Voor de connectie zet je dit (klik) in een .php bestand. Of je beheert de databases/tabellen/enzovoort met phpMyAdmin (zit in Xampp).
Je kan natuurlijk ook andere tools gebruiken i.c.m. MySql. Via een MySql driver (connector) kan je zelfs Access als frontend gebruiken ;)
 
Laatst bewerkt:
De cursus was met Oracle sql developer dus daar wil ik graag verder mee oefenen.

Nu ben ik aan het zoeken geweest op Oracle site en met Google maar een installatie om een server te installeren maar dat kan ik niet vinden.
 
Je tracht eens een email van een vertegenwoordiger op te snorren en een mail te sturen . Zij zullen u een pdf of ppt opsturen om u erbij te helpen . Voor hen is het ook bussiness en iedereen die het kan gebruiken kan klant worden.Ik heb voornamelijk mysql en ook community
 
Oracle SQL Developer is inderdaad alleen de tool om verbinding te maken met een database, nog niet de database zelf. Om een Oracle database te installeren kun je van deze pagina Oracle Database 18c Express Edition downloaden en installeren: https://www.oracle.com/technetwork/...s/express-edition/downloads/index-083047.html Als ik me niet vergis heb je wel een (gratis) Oracle account nodig om te kunnen downloaden. Succes!
 
Helaas gaat mij niet lukken. veel foutmeldingen en Error`s na de instal van Oracle Database Express Edition (XE) Release 18.4.0.0.0 (18c)

Eerst dat ik te weinig geheugen zou hebben (ik heb 8GB in mijn pc zitten)
Als ik dan toch doorga dan weer een foutmelding over Java namelijk : java.lang.NullPointerException

Als ik daarop Google word ik er niet wijs uit wat te doen, lijkt zo complex te zijn....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan