Mailmerge openstaande posten

Status
Niet open voor verdere reacties.

mulderwme

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2014
Berichten
210
Hallo allemaal,

Ik heb een bestandje met openstaande posten in Excel.
Per ouder kunnen dat meer regels zijn.

Als ik dat samenvoeg met een brief, komt elke openstaande post in een aparte brief.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Is het mogelijk om met mailmerge alle posten van een ouder in 1 brief op te nemen?

Het Excelbestandje heb ik bijgevoegd.

Thanks.
Willem
 

Bijlagen

  • Test Mailmerge.xlsx
    10,2 KB · Weergaven: 47
Ja dat kan, als je de samenvoeging met specifieke veldcodes doet. Je hebt er alleen een Excel bestand bijgedaan, is het de bedoeling dat wij het Word document voor je maken? Dat gaat een beetje voorbij aan het idee ‘help mij’ :).
 
Nee nee. Het ging in eerste instantie om de vraag of het kan.

Blijkbaar dus wel. Ik ga nu zelf het Wordbestand maken en kijken hoever ik kom.
Als ik er niet uitkom kom ik wel weer boven water.

Bedankt OctaFish
 
Da’s mooi! In het draadje van micheltje13 (ook van deze week) staat min of meer dezelfde vraag :). Hij is iets verder, en heeft al de juiste code te pakken. Als je het plaatje daarvan even opslaat, krijg je een idee wat er nodig is. In dit forum heb ik in het verleden ook al wat code geplaatst.
 
Ik zal even mijn vraag terugrapporteren.

De clue van het verhaal is, dat je bij Verzendlijsten, Afdruk samenvoegen starten, eerste voor ADRESLIJST kiest. (Vroeger heette dat geloof ik Catalogus.
Dat heb ik toen wel gebruikt voor een telefoonlijstje, maar niet i.v.m. openstaande posten.)

Ik heb beide bestanden bijgevoegd. Ze moeten natuurlijk wel weer worden gekoppeld. Dat moet aan het sheet "Verkort". Is het resultaat niet wat het moet zijn, dan moet je opnieuw beginnen, ADRESLIJST kiezen en dan koppelen. De mergecodes zitten goed in het Worddocument.

Dit helpt Micheltje13 misschien ook.

Bedankt voor alle input. Mijn vraag is beantwoord!

Groet
Willem
 

Bijlagen

  • Openstaande posten.docx
    12,8 KB · Weergaven: 51
  • Openstaande posten.xlsx
    12,5 KB · Weergaven: 53
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan