• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel op elke kolom apart filter

Status
Niet open voor verdere reacties.

theet

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2007
Berichten
142
Ik wil een in- uitdienst overzicht maken dmv draaitabel. Heb 12 periodes geexporteerd vanuit de administratie en de periodes ervoor geplaatst. (2018 sheet).
Nu wil ik in de draaitabel weten hoeveel fte ik per periode had in 2018, moet filteren op in -en uitdienst datum.

Als ik dit eenmalig wil doen dan selecteer ik de periode en filter bovenin op mensen die in dienst zijn t/m de periode, datum uit dienst voor de mensen die uit dienst waren in die periode, dat lukt.
Maar hoe kan ik het in -en uitdienst filter op iedere periode tegelijk toepassen?

zie voorbeeld
 

Bijlagen

  • in-uitdienst.xlsx
    83 KB · Weergaven: 21
Met een hulpkolom? Zie bijlage.

Greetz/Excelbat
 

Bijlagen

  • in-uitdienst-excelbat.xlsx
    92 KB · Weergaven: 17
Met het hulpveld, zoals je hierboven voorstelt, bereik je niet het gewenste resultaat omdat je in het filter ook al kunt selecteren op "lege cellen"... (lege cellen "datum uit dienst" zijn cellen van mensen die niet uit dienst zijn)

Ik heb me wel bedacht een hulpveld toe te voegen die de fte's aangeeft per periode dat iemand in dienst is. De datum "uit" dienst bepaald wanneer ik in welke periode(s) geen fte's meer te noteren in de cellen.
Zo kan m.b.v. een hulpveld toch relatief snel een werkelijk fte overzicht gemaakt worden. Zie voorbeeld.

Daarmee is mijn vraag opgelost, bedankt voor het meedenken.
 

Bijlagen

  • in-uitdienst-v2.xlsx
    85,1 KB · Weergaven: 16
Een kolom in je tabel met niet in alle cellen dezelfde formule is niet echt een goed idee...
ALs je ervoor zorgt dat de in/uit dienst data ook echt herkend worden als datums kan je die velden groeperen op jaar e.d..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan