te grote tijd notatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

moensk

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2013
Berichten
711
hoe kan ik een tijd laten invullen van bv 28u15 ?
bij hoger dan 24u00 geeft hij foutmelding

invoermasker is nu 00:00;0;_
ik wil wel graag de eigenschap op "tijd" houden en niet naar "numeriek" omzetten
 
Tijd is maximaal 23:59:59
Waar en hoe wil je die meerdere uren toepassen?
 
een bepaalde reparatie kan langer duren dan 24u doch we moeten op uurbasis afrekenen vandaar ...
als ik de eigenschap omzet naar numeriek, krijg ik dan problemen met alle reeds ingevoerde records ?
 
Afrekenen op uurbasis betekent m.i. dat je twee tijden van elkaar aftrekt. Die uitkomst moet je met 24 vermenigvuldigen om daar een getal uit te krijgen dat je kunt verrekenen. Je hebt kortom helemaal niets met een tijd (en een tijdsnotatie) te maken.
 
Gebruik voor de berekening als invoervelden de cel eigenschap: Datum "14-03-12 13:30"
Als uitkomst veld kan je de eigenschap Tijd gebruiken: Tijd "37:30:55". Hier kunnen ook tijden groter dan 24 uur in voor komen.
Zie bijlage.
 

Bijlagen

  • tijdvoorbeeld.xlsx
    10 KB · Weergaven: 28
@awc: heb je gezien in welk forum de vraag gesteld is? Deze oplossing werkt wel in Excel, maar niet in Access.
 
Nee, had ik inderdaad niet in de gaten.
(Lezen blijft soms lastig) :)
 
allen,
binnen acces doe ik geen bewerking met deze cel, ik moet het gewoon registreren
 
Leg je proces eens uit, ik snap er niks van. Wat wil je registreren, op basis waarvan en hoe doe je dat nu? En cellen zitten in Excel, niet in Access. Weet je zeker dat je in het goede forum zit? :)
 
In bijlage acces bestand

frm_inslag daar dient bij Totaal uren soms een waarde groter dan 24:00 ingevuld te worden
dit formulier wordt nadien gemaild dus zit geen bewerking achter
 

Bijlagen

  • inslag reckitt - Kopie.zip
    436,6 KB · Weergaven: 16
Waarom gebruik je een numeriek veld met een tijdnotatie? Dat is vragen om moeilijkheden. Je wilt een Totaal aantal uren weten; dat is per definitie nooit een tijd, maar altijd een getal. Bovendien wordt het totaal niet berekend uit twee tijden (wat een legitieme uitkomst had opgeleverd) en had je, als je iemand het totaal aantal uren had willen mededelen, dat getal alsnog met 24 moeten vermenigvuldigen om er weer een bruikbaar getal van te maken. 12:30 is geen totaalwaarde, maar een tijd. 12,5 daarentegen is wél een waarde die als totaal aantal uren beschouwd kan worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan