• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Edbrug

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2019
Berichten
55
Beste leden,

Ik heb een vraag over een VBA, ik zou graag willen als op het blad factuurboeking (kolom J) voldaan staat via het puldown menu dat de cel erachter K en L leeg zijn.

mvrgr Ed
 

Bijlagen

  • Voorbeeld voor help mij.xlsm
    109,4 KB · Weergaven: 20
Daarvoor heb je geen VBA nodig, sterker omdat een excel Tabel consistentie van formules in een hele kolom bewaakt is het beter in dit geval het met een formule op te lossen zodat alle cellen dezelfde formule hebben en er bij invoegen geen nieuwe cellen zonder formule ontstaan.

De formule voor kolom betaaldatrum is

Code:
=ALS([@Betaalstatus]="voldaan";"";[@Datum]+30)

De formule voor kolom Dagen open is

Code:
=ALS([@Betaalstatus]="voldaan";"";K7-B7)

die toont de kolommen als leeg als de betaalstatus voldaan is.
 
omdat een excel Tabel consistentie van formules in een hele kolom bewaakt
Bewaakt een tabel consistentie? Of is een tabel consistent? ;)

Kolom L lijkt mij overigens totaal nutteloos gezien het feit dat de uitkomst als absolute waarde in kolom K al wordt opgeteld.
Tenzij deze formule wordt beoogd:
Code:
=ALS([@Betaalstatus]="voldaan";"";K3-VANDAAG())
 
Beste Roel,

Bij het orgineel staat in de kolom betaaldatum inmiddels een andere formule zie bijlage

Code:
=MAX(VANDAAG();[Datum]+30)
 
Heren beide bedankt ik heb inmiddels het beoogde resuultaat gemaakt met de formules
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan