Ondertiteling downloaden met VLC-player

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ropie58

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2006
Berichten
112
Hallo jongens,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik ben enthousiast gebruiker van VLC-player, temeer daar deze mediaspeler ook de mogelijkheid heeft om, met een paar muisklikken, via "VLsub" naar ondertiteling te zoeken, deze te downloaden als txt.file (zichtbaar via een groene voortgangsbalk in "VLsub") en tegelijkertijd het bestandje gebruiksklaar te maken voor de desbetreffende film of serie-aflevering. Dus tijdens het afspelen van het filmbestand werd de ondertiteling direct geïntegreerd en zichtbaar, zonder VLC eerst opnieuw te moeten opstarten. In één woord: perfect dus.

Enige maanden geleden ging het ineens allemaal veel "stroever". De door "VLsub" gevonden ondertiteling kwam nu verpakt in een RAR-file. De txt.file moest dus eerst nog worden uitgepakt en worden geplaatst in de map waar het filmbestand was opgeslagen. De namen van het filmbestand en de txt.file moesten vervolgens dezelfde naam krijgen alvorens met elkaar te kunnen worden gebruikt.

Nú worden de txt-files wel gevonden, maar niet eens meer gedownload, laat staan geïntegreerd met het mediabestand. Ik heb veel gegoogled, zoeken naar oplossingen en lopen stoeien met VLsub-files (vlsub.lua: v0.9.8, v0.10.2, v2.2 ), VLC-player verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, zowel oudere als de laatste versies (VLC 3.06), maar welke combinaties ik ook gebruik, ik krijg het niet meer werkend. Ik werk met Windows 10 Home (x64).

Wellicht is het een kwestie van instellingen, of anders ook wel het vinden van de juiste combinatie van "VLsub"-extensie en VLC-player versie, en daarom hoop ik dat jullie mij wellicht verder kunnen helpen? Misschien met extra uitleg of anders ook de juiste download links voor de perfecte combinatie?

Het verhaal is wellicht (weer) onnodig uitgebreid, waarvoor alvast mijn excuses, maar dan weten jullie in ieder geval hoe de vork in de steel zit.

Ik hoor graag van jullie.

B.v.d.

Groeten,

Rob
 
Werkt hier prima, maar bij mij heet het extensie bestand niet VLSub.lua maar VLSub.luac
Heb je deze wel geconfigureerd voor downloaden en opslaan?
VLSub.jpg
 
Ik heb het "luac" bestand óók zien staan. Maar heb jij het "lua" bestand dan niet moeten installeren? Ik zie trouwens dat jij met v0.11. werkt in het plaatje, kan jij mij helpen aan die download? Met welke VLC-versie werk jij nu?
 
Ik heb 3.0.6 en die plugin zat er standaard bij, daar heb ik niks speciaals voor gedaan.

Het .luac bestandje, deze hoort in de VLC\lua\extensions folder:
Bekijk bijlage VLSub.zip
 
Laatst bewerkt:
Hey Ed,

Ik heb n.a.v. jouw laatste berichtje, VLC 3.06 opnieuw "koud" geïnstalleerd en deze verder gelaten voor wat het was. De VLsub versie was dus ook bij mij 0.11 en de settings stonden zoals jij mij met jouw print screen had laten zien. De zgn. "Lua"-files heb ik verder niet aangeraakt. En nu werkt alles weer zoals het hoort. Nog bedankt ook voor de VLsub-zip. Deze bleek ik dus gelukkig nog niet nodig te hebben. Bewaren zal ik hem uiteraard wél.

Thanks man!

Wellicht tot een volgende keer.

Cheers!!

Rob. :thumb: ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan