Vraag javascript (quiz)

Status
Niet open voor verdere reacties.

janrens

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 feb 2019
Berichten
1
Allereerst wil ik zeggen dat ik nieuw ben in javascript en dit is een soort van mijn eerste code die ik wil implementeren, dus het idee is dat een gebruiker een afbeelding van een wezen ziet en de speler moet de naam ervan raden en vult dit is met een tekstgebied (form). Voor elk goed antwoord krijgt de speler een score van +1.

De afbeeldingen worden willekeurig gegenereerd door script uit een array

Nu is het probleem wanneer de speler de afbeelding ziet en de juiste naam ervan invoert. de score wordt niet bijgewerkt, wanneer de speler hetzelfde antwoord geeft en de afbeelding willekeurig is gekozen en de afbeelding == antwoord de score is bijgewerkt.

voorbeeld:
7bUd6.png

dus de willekeurige pick is zoals ik de array noemde waar het een willekeurige afbeelding kiest. gegeven antwoord is wat de speler als awnser heeft gegeven. dus de awnser controleert het alleen op de latere willekeurige picks.

Mijn javascript-script is hier te vinden:
https://pastebin.com/7J0Zeara

nu ben ik er dus achtergekomen dat:
Wanneer het formulier wordt ingediend, roept het verwerkFormFormulier aan. Dit roept de functies invoer en selectie aan en vergelijkt vervolgens het resultaat. De functie-invoer krijgt de huidige waarde van het tekstvak. De functie kiezen selecteert willekeurig een bestandsnaam, stelt de huidige afbeelding in en retourneert de geselecteerde naam. het vergelijkt het antwoord van de speler met de volgende vraag.

heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan oplossen?
 
Welkom op het Helpmij forum.

Kan je hiermee verder?
Code:
document.getElementsByTagName('form')[0].addEventListener('submit', verwerkFormulier);

Gebruik querySelector(All) alleen voor css selectors, niet voor tags. Meer info

Controleer even of <button type="submit">...</button> in de html staat anders werkt het event "submit" niet goed.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan