Geheugencontrole uitzetten ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Ik heb enkele weken geleden Windows geheugencontrole een laten lopen en alles was OK.
Echter wordt geheugencontrole nu telkens mee opgestart en staat het onderaan in mijn taakbalk.
Hoe kan ik dit uitschakelen en welk proces is dit trouwens in taakbeheer ?
 
Heb je Ccleaner? dan bij gereedschap en opstarten kijken, welk bestand er wordt gestart weet ik niet, nooit gebruikt.
Daar hoeven alleen opstartregels voor de anti-virus, drivers en de eventuele backup tool te staan.
 
Ja, maar daar staat ook niets tussen voor de rest.
 
Ding start als het goed is maar 1 keer mee op na ingesteld te hebben.

Maar bij jou bij elke opstart? dan staat als een run command in het register maar die zou dan ook te zien moeten zijn in Ccleaner bij gereedschap en opstarten
 
Gaat het om deze. Is mij te ingewikkeld. Mogelijk wil Lange Pier daar naar kijken.

Als het de geheugencontrole onder het configuratiescherm is dan is dat %windir%\system32\MdSched.exe
zo zou die dan ook herkenbaar moeten zijn in CCleaner > Gereedschap > Opstarten of ook met Glary Utilities > Optimaliseren > Opstarten en daar staan de programma's met linksonder de opdrachtregel als je op het programma gaat staan. Daar zou MdSched.exe dan bij moeten staan.
 
Laatst bewerkt:
Hallo, Dit is een gekend probleem wat misschien al verholpen is met updates. Via de volgende opdracht zou je het moeten kunnen stoppen. Probeer eerst naar Taakplanner te gaan want daar staat het verkeerd vermeld.

1. Geef de volgende opdracht bij "CMD" (Uitvoeren als Administrator): bcdedit /bootsequence {memdiag} /remove.
2. Geef de opdracht Exit.
3. Herstart de computer.

Het proces heet: MdRes.exe in Taakbeheer processen.
Het programma staat in C:\Windows en heet DLADiag.EXE Daar kan het worden weggehaald of hernoemd, als backup, maar het probleem zou dus verholpen moeten zijn door het te verwijderen uit Taakplanner.
 
Dat is dan een heel ander verhaal en ik kan dat van Alfred niet beoordelen want ik heb geen W10. Taakplanner kan natuurlijk altijd.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal.
Ik heb dit gedaan :
1. Geef de volgende opdracht bij "CMD" (Uitvoeren als Administrator): bcdedit /bootsequence {memdiag} /remove.
2. Geef de opdracht Exit.
3. Herstart de computer.

En daarmee is het probleem opgelost.
 
de geheugencontrole start weer mee op.

Sinds enkele dagen start die geheugencontrole weer mee op.
Geef de volgende opdracht bij "CMD" (Uitvoeren als Administrator): bcdedit /bootsequence {memdiag} /remove. Geeft geen resultaat meer.

Ik heb bij de taakplanner al memorydiagnostic uitgezet maar zonder resultaat.
Van MdRes.exe in Taakbeheer processen of DLADiag.EXE is niets terug te vinden.

Geheugencontrole wordt ook niet direct gestart maar blijkbaar pas na enkele minuten.

Iemand nog een idee ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan u een pagina geven van Microsoft, uit 2015, waar dit probleem beschreven staat maar dit zegt mij dat de tekortkoming sinds jaren zal zijn verholpen met het updaten van Windows. Maak zeker dat er verbinding is met Internet en bij een legitieme versie van Windows het Onderdeel Updates raadplegen voor het onderzoeken of er updates beschikbaar zijn en binnenhalen van verbeteringen.

Geef dan en na opstarten als Administrator de opdracht sfc /scannow om Windows de beveiligde systeembestanden te controleren.

Doe nogmaals zelf de Windows geheugencontrole en natuurlijk tot het einde, er zouden geen problemen met het geheugen moeten zijn. Misschien blijkt het probleem daarna te zijn verholpen.

Van de onderstaande Microsoft Help pagina:
Task manager will kill the program...however it will restart when the PC is rebooted. It is not listed in the Startup programs. So I kill the Windows Memory Diag by Deleting it from the Scheduled/Re-occurring Task List of Programs and that works...and has not been a problem since......What do you think Sir????

https://answers.microsoft.com/en-us...ostic-in/8ea0c679-1f31-4a22-a54a-f1ee62edc9fb

Er waren alleen ook gebruikers die dit niet zagen staan en die zouden een systeemherstelpunt moeten overwegen en hebben Windows ook wel opnieuw geïnstalleerd.

Een nuttig tooltje: https://www.itsth.de/en/produkte/Whats-my-computer-doing.php?fromwmcd
 
Intussen opgelost door MdSched.exe te verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan