Hoe voorkom ik openklappen doelmap bij verslepen bestanden daarnaartoe

Status
Niet open voor verdere reacties.

jafrako

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2007
Berichten
150
Ik versleep in de Verkenner één of meerdere bestanden naar een doelmap en laat ze daar los. Altijd precies op dat moment meent Windows ons ongevraagd behulpzaam te moeten zijn door die doelmap open te klappen waardoor mijn bestand(en) in een submap terecht komen zonder dat ik zo gauw kon zien in welke. Die moet ik dan weer zoeken enz. Kan Microsoft niet eens stoppen met het bedenken van averechts werkende faciliteiten. Ik erger me hier al jaren rot aan.
Iemand een oplossing of is er een geheime goed verborgen instelling?
 
Door niet zo lang te wachten voordat je de gesleepte bestanden los laat, als ik begrijp wat je bedoelt.
 
En, als de map toch is opengeklapt omdat je te lang hebt gewacht, de muis alsnog naar de hoofdmap te verplaatsen. En dan toch maar een keer loslaten :).
 
Ik werk met W7 en daar kun je op één beeldscherm twee vensters openen. Je kunt ook één venster half openen en een snelkoppeling naar de doelmap op het bureaublad zetten. Vooral handig al je veel moet werken met die map. Nog makkelijker is twee beeldschermen. Dat probleem wat jij hebt ga ik dus omheen. Ik zou niet meer kunnen zonder twee beeldschermen.
 
Dank voor alle suggesties maar ik kan goed met dat ongevraagd uitvouwen overweg. Ik vroeg me af of je dat kon uitschakelen. Morgen ziet de wereld er vrijwel hetzelfde uit maar nu even niet.
 
maar ik kan goed met dat ongevraagd uitvouwen overweg.
Oeps... Gezien de inhoud van post 1 kwam het net iets anders over.;)

Zelf heb ik W7. Kijk nog eens onder > Organiseren daar staat onder Tabblad Algemeen twee opties
1. Alle mappen weergeven
2. Automatisch uitvouwen tot huidige map
Die laatste moet je dan mogelijk uitvinken. Kan ook zijn dat je alle mappen weergeven moet aanvinken maar bij een uitgebreide structuur wordt de lijst dan mogelijk wel heel lang.

Overigens kun je ook bestanden kopiëren en verplaatsen (slepen) naar mappen zichtbaar in de adresbalk.
 
Laatst bewerkt:
Komt misschien omdat ik een ethnische hollander ben. Grote bek en we drukken ons altijd te sterk uit. Moet je 40% van af trekken. Sorry.
1 en 2 doen niet wat ik zoek dus ik geef op. Wat ik zoek is er niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan