• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzen naar cel met meerdere regels onder elkaar (alt+enter)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roshan

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2018
Berichten
30
Beste allen,

ik ben op zoek naar een manier tekst die onder elkaar staat in 1 cel, precies zo weer te geven als er naar verwezen wordt.

voorbeeld:
in cel A1 staat de volgende info (ingevuld met een alt+enter, dus niet met tekst terugloop):
Appel
Peer


als ik in cel B1 de formule "=A1" typ, wordt het weergegeven als "AppelPeer"

hoe kan ik ervoor zorgen dat als ik verwijs ("=A1") dat de tekst wordt weergegeven in cel B1 inclusief de alt+enter?
dus:
Appel
Peer



Alvast bedankt voor de reacties! :)
 
aan de uitleg te zien is een voorbeeldbestand wenselijk.
 
maar natuurlijk,

ik heb een bestand toegevoegd.
 

Bijlagen

  • voorbeeld appel peer.xlsx
    9 KB · Weergaven: 23
Dat kan door voor de cel met de verwijzing ook de eigenschap Terugloop in te schakelen.
 
Waarom cel B1 niet met tekst terugloop?
Edit Ed was mij voor:)
 
Laatst bewerkt:
De reden dat ik dit wil doen is omdat ik het wil gebruiken icm Ron de Bruin mail.

hiermee kan je bepaalde tabs verzenden als bijlage in een mail. aEchter moet er in de template die gebruikt wordt om de bijlage te genereren, te tabnamen met harde enters onder elkaar staan, anders lukt het niet. deze tab namen verschillen onderling, vandaar dat ik zou willen verwijzen naar cellen met behoud van tekst met harde enters.

geen idee of dit mogelijk is alleen... :)
 
Het grappige: invoeren met alt+enter, is hetzelfde als Tekstterugloop aanklikken...
(had het eerlijk gezegd, nog niet opgemerkt, tot nu...)

Dus.. we geven allemaal dezelfde oplossing.
 
@Roshan:
Je kan dat ook zo doen:
TabNaam1 & vbCrLf & TabNaam2 & vbCrLf
 
Dank voor de reacties, jullie hadden gelijk! Ik zag t ook over het hoofd :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan