• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantallen halen uit een draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plotinus

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Berichten
649
Ik heb denk ik een heel eenvoudig 'probleem' dat ik echter niet opgelost krijg:

Ik heb een opdrachtnummer (code), waaronder verschillende projectnummers worden aangemaakt.Er wordt door mensen op de projectnummers tijd geschreven.Nu wil ik middels een draaitabel bepalen hoeveel projecten (projectnummers) er onder een bepaalde opdrachtcode bestaan (zijn aangemaakt).

In bijgesloten werkmap heb ik de sitautaie zeer vereenvoudigd weergegeven. Onder de tab 'draaitabel' heb ik enerzijds de draaitabel weergegeven en anderzijds in geel hoe ik het zou willen zien.

Iemand een oplossing?
 

Bijlagen

  • draaitabel.xlsx
    14,4 KB · Weergaven: 24
Je zoekt eigenlijk het aantal unieke projectnummers onder een bepaalde opdracht. Dat gaat niet rechtstreeks in de draaitabel. Met een hulpkolom lukt het wel... (zie bijlage).
 

Bijlagen

  • draaitabel (AC).xlsx
    17 KB · Weergaven: 26
Dank voor je antwoord. Maar zoals ik al zei is dit een zeer vereenvoudigde voorstelling van zaken. Het werkelijk bestand is inmiddels ruim 260.000 records groot. Als ik daar een (reken)kolom aan toe ga voegen, dan ga ik in de problemen komen vrees ik. Is er echt geen simpeler manier mogelijk?
 
Schitterend, hartelijk dank: precies wat ik zocht. Nu nog op het werk overschakelen naar van Office 2007 naar > 2013 en dat zit er aan te komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan