• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

exit moderator SNB

Status
Niet open voor verdere reacties.

cow18

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2008
Berichten
4.276
Besturingssysteem
Windows
Office versie
Excel365
Behalve ik waren er nog tal van begeesterde helpers dit weekend met verstomming geslagen toen bleek dat SNB abrupt zijn moderatorschap ontnomen was.
Dat die topic binnen de 36 uur weer gesloten werd, stoot mij en anderen zwaar tegen de borst.
Sedert gisterenmiddag loopt mijn mailbox dan ook goed vol met reacties.

Ik heb met beide hoofdrolspelers kort (Puppie als moderator en penningmeester van Helpmij.nl) of uitgebreid (SNB als ex-moderator en sterk gewaardeerde helper) kontakt.
Dat heeft me deze morgen doen besluiten om een telefoontje te plegen met Leo Garnier, voorzitter van Helpmij.nl.
In ons gesprek van 15 minuten, waarin ik kon opmaken dat hij niet op de hoogte was van deze gang van zaken, hebben we afgesproken om samen even de zaken op een rijtje te zetten.
Morgen was er al een geplande vergadering van de vereniging, daar zal dat als een extra agendapunt toegevoegd worden. (PS. ik zal daarop niet aanwezig zijn;°

Achteraf zullen Leo en ik kijken hoe er verder met deze situatie kan omgegaan worden.
SNB (Hans dus) wil zich in de toekomst nog steeds met dezelfde ambitie inzetten voor deze site mits duidelijke interne afspraken.

Ik denk en hoop dat deze stellingname veel van jullie vraagtekens tijdens het weekend zal wegnemen.
Moesten er nog vragen zijn, dat kan ofwel hieronder ofwel via een PB (laat desnoods daar je emailadres achter).

We duimen op een constructieve oplossing voor beide kanten van het verhaal.

mvg,

Bart
 
Laatst bewerkt:
Goeie actie!
Daar kan ik alleen maar achter staan.
 
Top,
Ik kan dit initiatief alleen maar toejuichen.
 
Heel goed; ik heb met Hans ook contact hierover gehad, en was net als jij met stomheid geslagen. Dit moet zo snel mogelijk worden opgelost! Het kan niet zo zijn dat welwillende capabele mensen het werken onmogelijk wordt gemaakt!
 
Goed initiatief Bart! Ben benieuwd naar het vervolg
 
Bart,

Knap van je om dit proberen terug op de rails te krijgen.
Het zou enorm spijtig zijn als hij zijn enorme kennis niet meer zou delen hier.

Mvg.
Marc
 
Bart, net als bij alle reacties hiervoor vind ik het TOP dat je dit doet.
Hoop net als iedereen op een, voor iedereen, bevredigende oplossing.
 
Heel vreemd en naar mijn mening in dit geval ongewenst om contact op te nemen met de voorzitter. Lijkt mij dat als iemand het moderatorschap is ontnomen (aanname) dat niet zomaar is gebeurd. Daar zullen de mensen die deze beslissing mogen en hebben genomen wel uitgebreid over gepraat hebben en vervolgens een weloverwogen beslissing over hebben genomen.

Mijn mening is dat deze topic niet gewenst is. Immers Puppie heeft de gelegenheid gegeven in een eerdere topic te reageren. Dit is netjes en zou voldoende moeten zijn. Wij weten niet alle feiten. Nu krijg je alleen maar aannames en speculaties.

"Ik sta er achter", "alleen maar toejuichen", "Het kan niet zo zijn dat welwillende capabele mensen het werken onmogelijk wordt gemaakt!" "toen bleek dat SNB abrupt zijn moderatorschap ontnomen was".

Uitspraken gebaseerd op aannames! Mijn mening in het geheel, is heel simpel, een moderator kan niet twee heren dienen. Daar kun je niet omheen praten en maak je geen afspraken over. De doelstellingen, het beleid van Helpmij.nl en de Vereniging voer je uit, wil je dat niet, houd de eer aan jezelf of ...

Is ook een aanname, maar ik wil dit wel even meegeven.
 
Laatst bewerkt:
Daar ben ik het niet mee eens @Senso, maar voordat eea in een welles-nietes gaat uitmonden:
De laatste zin uit de openingspost; daar gaat het om ;)
 
De vereniging heeft zowel statuten als een huishoudelijk reglement. In beide vind ik alleen de term "hoofdmoderator" als een taak die onder de bestuursleden wordt verdeeld.
Ik vind geen informatie over de vraag hoe moderators worden 'gevraagd, aangesteld', noch aan welk eisen een moderator moet voldoen. Ook geen informatie over wanneer en waarom iemand zijn moderatorschap ontnomen kan worden en wie daarover besluit.

Mijn (simpele) aanname is dat iemand als moderator gevraagd wordt als hij of zij bewezen heeft verstand van zaken te hebben.

Dat laatste lijkt mij in het geval van snb buiten kijf!

@Bart.: ik onderschrijf je post en hoop inderdaad dat er een constructieve oplossing komt, want ik denk dat iedereen zal erkennen dat de bijdragen van snb op dit forum leerzaam en vermakelijk waren.
 
Helemaal mee eens.
Daarnaast ligt het welzijn van Helpmij hem na aan het hart.
 
Ik geef mijn mening en standpunt in deze zaak. Welles-nietes is niet aan de orde. Het gaat om de feiten en bij wie zijn alle feiten volledig bekend?

We duimen op een constructieve oplossing voor beide kanten van het verhaal.
Zou dan nog eens de inhoud van post 8 helemaal lezen.

Die uitleg van JanBG in de eerste alinea mag. Maar waar bemoeien we ons dan mee? Dan is het een kwestie van het bestuur, de leden, beheerder en hoofdmoderatoren. Laten we daar dan vertrouwen in hebben! Wat is dan het probleem?

Mijn (simpele) aanname is dat iemand als moderator gevraagd wordt als hij of zij bewezen heeft verstand van zaken te hebben.

Inderdaad dat is een aanname en diegene die dat gevraagd heeft kan ook wel eens fout zitten. Veel kennis op een specifiek terrein zegt natuurlijk niets over het moderatorschap. Moderator zijn vereist daarnaast hele andere vaardigheden. Een moderator heeft maar één agenda en dat is Helpmij.nl en het welzijn van alle deelnemers aan dit forum en de Vereniging.

want ik denk dat iedereen zal erkennen dat de bijdragen van snb op dit forum leerzaam en vermakelijk waren.
Dat stelt niemand ter discussie.

Daarnaast ligt het welzijn van Helpmij hem na aan het hart.
Dat komt er dan blijkbaar niet altijd uit. Ik zie te vaak een eigen agenda bij snb.

De EGH's vond ik onacceptabel voor een moderator maar dat is natuurlijk de bekende druppel. Veel te vaak menen mensen op dit forum dat de sectie Excel een apart onderdeel is en moeten dan telkens benadrukken hoe gewaardeerd die helpers wel niet zijn. Nu schrijft cow18 ook weer 'sterk' gewaardeerd. Stop met die hebzucht naar waardering. Ik waardeer alle helpers en deelnemers zoals ze zijn en voor hun bijdragen. Als je anderen helpt moet dat onvoorwaardelijk zijn. In de topic kun je iedereen bedanken voor de hulp. Vragen en problemen behandel je gewoon op het forum en met uitzondering maak je eens gebruik van een PB.
 
snb Heeft zich in de afgelopen jaren op diverse fora bewezen als zeer ervaren en zeer gedreven helper. Menig helper - waaronder ikzelf - heb mega veel opgestoken van zijn manier van programmeren in VBA. Ook de enkele vraagstukken die ik zelf had in mijn tijd op fora, werden veelal door hem zeer robuust opgelost. Ik vond het dus heel mooi om te zien hoe hij nog een stap voorwaarts maakte door naast helper óók nog 'ns als Moderator ging optreden op dit forum. Uit mailwisseling met snb begrijp ik van hem dat hij best wil terugkomen en dat gun ik hem ook van harte. Ik hoop dus dat snb en het bestuur de gezamenlijke wijsheid kunnen opbrengen en hier als volwassenen uit kunnen komen om dit tot een goed einde te brengen en er voor te zorgen dat Helpmij het hoogstaande forum blijft wat het in mijn ogen is.
 
@ Senso, Ik heb al eens mijn mening gegeven over uw manier van antwoorden, in heel heel grooooooooooooooote tegenstelling tot snb heb ik van jou nog nooit een deftige bijdrage gezien in het hoogstaande forum helpmij.
 
De discussie dreigt te ontaarden.
Misschien is het beter even een time-out in te lassen.

Senso heeft blijkbaar meer achtergrondinfo over de gang van zaken dan ikzelf gekregen.
De bedenkingen die hij maakt over helpen, die kunnen misschien gelden in de andere secties van de site, maar sommige antwoorden daar zat voor mij bv. soms meer dan een uurtje werk aan.
Excel en VBA zijn in deze wel een buitenbeentje.

We kunnen het best even laten rusten, anders, vrees ik, komt het al helemaal niet tot een begin van oplossing.
 
@cow18, Dank voor jouw actie. Verder zal ik mij niet bemoeien met deze zinloze discussie hier in het openbaar.
 
Fijn dat iemand de rust bewaart.

Morgen verder, als we er allemaal een nachtje over geslapen hebben?
 
@ Senso, Ik heb al eens mijn mening gegeven over uw manier van antwoorden, in heel heel grooooooooooooooote tegenstelling tot snb heb ik van jou nog nooit een deftige bijdrage gezien in het hoogstaande forum helpmij.

Dank je. Niet erg netjes als je het op de persoon gaat spelen. Ik help altijd iedereen onvoorwaardelijk zonder eigenbelang. Maar goed, jouw opmerking zegt meer over jouw zelf dan over mij.

Nergens val ik snb op de persoon aan en nergens stel ik diens kwaliteiten, hulp en inzet ter discussie. Echter, je kunt er binnen Helpmij.nl en de Vereniging geen eigen agenda op nahouden. Niemand van de forumleden, helpers etc. mag dat. En als moderator kan dat helemaal niet. Dat is mijn punt. Als snb dat inziet en zich kan aanpassen dan hoor je mij niet
meer. Nogmaals, ik ga daar niet over, maar ik geef dat aan de Vereniging, Helpmij.nl, het bestuur en hoofdmoderatoren mee.

Verder zal ik mij niet bemoeien met deze zinloze discussie hier in het openbaar.
Die discussie in het openbaar heb ik niet geopend. Het onderstaande stond in post 8 te lezen. Blijkbaar leest men dan niet alles.
Mijn mening is dat deze topic niet gewenst is. Immers Puppie heeft de gelegenheid gegeven in een eerdere topic te reageren. Dit is netjes en zou voldoende moeten zijn. Wij weten niet alle feiten. Nu krijg je alleen maar aannames en speculaties.
Zinloos? Juist als je tot oplossingen wilt komen moet je zaken bloot leggen, erkennen en er open over praten.
Die uitleg van JanBG in de eerste alinea mag.
Daar bedoel ik mee dat ik mij in die uitleg kan vinden en geloof dat hij dat nagekeken heeft. Hij is verenigingslid en heeft de stukken. Ik neem aan dat de doelstellingen van Helpmij.nl en de Vereniging wel omschreven staan.

Maar waarom noemen jullie de namen niet van alle andere mensen die altijd met hulp klaar staan in alle secties van helpmij.nl? Mogelijk met minder kennis, een beperking kost het hen veel meer moeite om anderen te helpen dan iemand met veel kennis. Ik hoor jullie daar niet over.

Nogmaals:
Ik waardeer alle helpers en deelnemers zoals ze zijn, voor hun hulp en bijdragen. Als je anderen helpt moet dat onvoorwaardelijk zijn. In de betreffende topics zelf kun je iedereen bedanken voor de hulp.

Succes verder.
 
Laatst bewerkt:
Senseo, in het belang van de site en om de gemoederen te bedaren, respekteer ook eventjes een time-out.
Het is eventjes afwachten of er straks witte of zwarte rook uit de schoorsteen komt.
Wordt vervolgd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan