Grote downloads breken voortijdig af.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
719
Ik weet niet of dit het juiste forumonderdeel is, maar ik zie niks geschikters...
Ik heb een softwarepakket besteld dat nogal omvangrijk is (bijna 10GB) en in 3 afzonderlijke downloads geleverd wordt. Alles kan pas uitgepakt worden (met Winrar) als ze alle 3 compleet gedownload zijn.
Bij de twee grootste pakketten (ieder ca 4.4 GB) breekt de download echter steeds voortijdig af (steeds op andere momenten, bv 1x bijna op het einde, 2x ergens halverwege etc). Ik mag 10x downloaden, maar ik ben al op de helft, nog steeds zonder succes....
Kan het aan mijn eigen pc liggen? W10, gekabeld verbonden, via Chrome, geen andere apps of sites geopend, alleen de downloadsite staat open. Ik ben er steeds naast blijven zitten, om de downloadstatus te volgen én om de pc niet in slaap te laten sukkelen ;)
Kan de Windows-firewall-defender er iets mee te maken hebben, en zo ja, is het veilig om die dan uit te schakelen tijdens zo'n lange download?
 
Ik download regelmatig spullen van 10 tot 20 gigabyte zonder problemen, duurt hier maximaal een kwartiertje.
Ver gezocht misschien, maar download je wel naar een schijf die NTFS geformatteerd is?
 
Laatst bewerkt:
Het zal wel een kleine server zijn die wordt overvraagd. Probeer nog andere browser. Wat bedoelen ze met tien keer downloaden, dat zijn toch geen pogingen?
 
Ik download regelmatig spullen van 10 tot 20 gigabyte zonder problemen, duurt hier maximaal een kwartiertje.
Ver gezocht misschien, maar download je wel naar een schijf die NTFS geformatteerd is?

Ik download gewoon naar de standaard-downloadmap van W10. Voor die ruim 4 GB heeft hij in dit geval ruim 20 minuten nodig.
#4: iemand zei me al dat de internetsnelheid misschien bij vlagen te traag is, maar breekt een download dan zomaar helemaal af? (internetverbinding valt niet weg ofzo, dan zou het duidelijk zijn. En ik werk gekabeld op de KPN-box, nooit problemen met de verbinding) Ik mag inderdaad per gekocht pakket 10 pogingen ondernemen om te downloaden in 10 dagen tijd. Heb er nog 5 tegoed.
# 3: Wat kan een downloadmanager in zo'n geval betekenen?
 
Een download manager kan een afgebroken download weer oppakken en vervolgens doorgaan waar hij gebleven was.
Dan hoeft dus niet de hele download opnieuw te worden gedaan.
Uiteraard telt ook mee wat Alfred al zei, de server waar vandaan die download komt.
 
Laatst bewerkt:
Een download manager kan een afgebroken download weer oppakken en vervolgens doorgaan waar hij gebeleven was.
Dan hoeft dus niet de hele download opnieuw te worden gedaan.

Dan zal ik dat ook maar eens proberen, zal nooit kwaad kunnen want er komen misschien nog wel meer van die grote...ik zal maar beginnen met de FDM van Chrome...

Mijn eerste poging met de FreeDownloadManager van Chrome helpt ook al niet, halverwege de download komt ineens de foutmelding "Server op afstand gesloten" En het lijkt er niet op dat de FDM de draad zelf weer oppakt.... Lijkt inderdaad op een overvraagde of op een andere manier gebrekkige server? Dan weet ik waar ik over moet gaan klagen....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Pffft, even gekeken, ik kan om te beginnen de goede downloadlocatie van Wget al niet vinden. Eentje (via Sourceforge, WinWget) loopt vast op een onvindbare pagina (is ook al van 2013...) Ik ben daar nog teveel digibeet voor om handig en snel de weg te vinden. Kost me minstens een hele dag geworstel en irritatie....dit is geen leuke sport voor mij ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vreemde zaak. Die grootte van de bestemming van die download is die beperkt? Kijk eens even naar deze.
Kan de cache er ook mee te maken hebben?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou niet weten waar ik zoeken moest. De eerste link geeft wel bruikbare tips (maar ik kom al snel in een doolhof van vaak allang achterhaalde informatie van 5 jaar geleden....) Bij sommige downloadpogingen haalt hij overigens wél bijna de 4.4 GB, eentje brak af 10 seconden voordat-ie compleet was....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ver gezocht misschien, maar download je wel naar een schijf die NTFS geformatteerd is?
Nagekeken?
Download eens op het bureaublad.
Ik heb een softwarepakket besteld dat nogal omvangrijk is (bijna 10GB) en in 3 afzonderlijke downloads geleverd wordt.
Dus dat is een betaald pakket?
Ik mag inderdaad per gekocht pakket 10 pogingen ondernemen om te downloaden in 10 dagen tijd. Heb er nog 5 tegoed.
Dat is toch raar, immers na de download pak je alles uit en moet dan toch met de sleutel activeren.
Ik kan Norton Security wel honderd maal downloaden maar moet activeren met een sleutel.
 
Dus dat is een betaald pakket?

Dat is toch raar, immers na de download pak je alles uit en moet dan toch met de sleutel activeren.
Ik kan Norton Security wel honderd maal downloaden maar moet activeren met een sleutel.

Alweer een wat merkwaardige nieuwe ontwikkeling intussen, die mij in één klap van het probleem verlost heeft, al is dat niet op de bedoelde manier....
Ik vermeld het toch maar even hier met nog wat nadere uitleg...

Een kennis van mij heeft hetzelfde pakket al veel eerder gekocht en had het mij ook aanbevolen. Bij hem zonder enig probleem verlopen incl. installatie. (Ik kwam zelf dus niet eens aan uitpakken toe, laat staan aan installeren/activeren). Het gaat om een pakket van 'verouderde' software van Adobe die Adobe zelf niet meer ondersteunt (en alles bij elkaar in de nieuwste versies een paar duizend euro kost) en die dan voor een prikkie verkocht wordt met een nieuwe licentie van de tussenleverancier. En die nog prima functioneert. Ik heb van deze leverancier niet de indruk dat het om illegale handel gaat, hij verkoopt 'open en bloot' en dan zou hij allang door Adobe offline zijn gehaald (of heb ik dat mis?). Ik had vanmorgen nog een mailtje gestuurd dat het opnieuw 2x fout was gegaan, met de vraag of ik beter kon downloaden van een tweede server die ze ook aanbieden en of ik beter kon wachten op een buiten-spitsuur tijd. Ik moet ze nageven dat ik wel heel snel antwoord krijg steeds... Nu was het antwoord: "Downloaden is kennelijk te moeilijk!!!!, we boeken het geld terug en sluiten uw account" Punt. Dat laatste hebben ze inderdaad meteen gedaan zonder nog antwoord van mij af te wachten, of om mij de kans te geven de resterende pogingen vol te maken. En wanneer ik mijn geld terugzie moet ik nog even afwachten....Gelukkig sowieso maar een klein bedrag... Maar ik kan nu dus ook sowieso niks meer uitproberen met deze downloads, heb geen toegang meer. Voor mij nu op dit moment dus min of meer 'opgelost' (behalve dan dat ik het pakket graag gehad zou hebben) , maar het zet voor mij nog wel vraagtekens bij het soepel verloop van eventuele toekomstige (en misschien wél duur betaalde) grote downloads van andere software.
 
Laatst bewerkt:
maar het zet voor mij nog wel vraagtekens bij het soepel verloop van eventuele toekomstige (en misschien wél duur betaalde) grote downloads van andere software.
Dat zegt de ziel die spreekt met zichzelf.;):d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan