Netwerk snelheids beperkingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Webstarr

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Berichten
306
Hallo,


Ik zit met het volgende probleem: thuis delen wij een 150 mbps verbinding over 5 computers.
Het probleem is, dat er een fanatieke gamer tussen zit welke elke dag minimaal 50 gb aan spellen aan het downloaden is. Zodra dit gebeurd zakt het hele internet weg naar een 5 mb per seconde voor de overige pc's.
Hoe kan ik instellen dat deze bepaalde pc niet meer dan zoveel mb weg kan sloeken zodat de overige pc's nog gewoon fatsoenlijk hd films kan kijken..

Ik maak gebruik van een TP link TL-WR1043ND router.



Alvast bedankt..
 
Ha,

Dat heet Traffic Shaping of Packet Shaping. Hierbij worden pakketjes data met een bepaalde bestemming in de wacht gezet.

Vaak toegepast door providers. Voor bij jullie kan een router gekocht worden die dat kan of heel misschien heb je al wel een router die dit doet of misschien is het geen probleem om gezamenlijk zo een te kopen.

Anders hebben jullie een switch nodig die dat doet. Daarvoor geeft ik de volgende link: https://www.wirelessinfo.be/traffic-shaper-per-poort-instellen/ Wachten op een goede verbinding kost ook geld.
 
Bedankt voor je antwoord! Bestaat er ook een software matig iets waarmee ik per ip in kan stellen hoeveel mb deze kan slurpen?
 
Ah, ik zag het idd,


Als ik 150 mbps binnenkrijg van de provider, hoe stel ik dan in dat ip adres 192.168.x.xx bijvoorbeeld maar maximaal 30mbps kan ontvangen? Moet ik voor ieder ipadres een regel aan maken, of is dat niet nodig en krijgen de overige ipadressen gewoon het restand binnen?
Dat netwerktaaltje gaat mij wat boven de pet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan