• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabel en gedeeld werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarinusPJ

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2013
Berichten
62
Eens per week controleren we met meerdere collega's een aantal dossiers op onvolkomenheden. Vroeger hadden we een papieren checklist, elke fout was een streepje, 5 fouten een schuine streep er doorheen. Makkelijk optellen. Daarna alle papieren naar de baas die alles weer verwerkte in zijn managementrapportages.

Dat moet anders kunnen. Dus heb ik een tabel gemaakt en maak ik gebruik van de knop 'Formulier'. De data vallen dan keurig in de goede kolom, de totaalrij wordt netje gevuld en de filters staan aan. De eindgebruiker hoeft zich dan ook niet druk te maken dat hij iets verziekt in de tabel. Maar dit werkt niet meer als er meerdere gebruikers tegelijk in het document werken.

Heeft een van jullie ideeën welke kant ik uit zou kunnen?

Alvast bedankt.

Groeten,
MarinusPJ
 
Gewoon weer terug geven aan de baas:d Met welke officeversie werken jullie? Waar kunnen we de knop 'Formulier' en de tabel vinden?
 
Tja, ik wilde eindelijk eens aanspraak op die flexibele bonus maken:D
De tabel is gemaakt via 'Invoeren' -> 'Tabel'. Ik heb het Formulier gevonden op https://m.youtube.com/watch?v=xitBuQinWcA. Het formulier toont dan de kolomkoppen uit de tabel als labels voor invoervelden.
De versie is 2013, de weg naar het 'Formulier' is iets anders in deze video, maar het eindresultaat is hetzelfde.
 
Jammer dat jullie nog op 2013 zitten, met 2016 was het geen probleem geweest.
 
Als de baas niet met zijn tijd meegaat, moet ie dus nog maar een poosje aanmodderen. Wel jammer van die bonus::D
Misschien nog iemand een ander idee?

Groeten,
MarinusPJ
 
Als jullie Access tot beschikking hebben dan zou ik het daar in doen. Binnen Excel kan je met VBA en een echt formulier (Userform) ook wel een eind komen. Het zal dan iets worden met 1 bestand met de database en voor de gebruikers een bestandje met het userform. Of dit realtime in te regelen is betwijfel ik. Gezien het proces waar jullie vandaan komen zou ik aan een collegae vragen: "Wil je het bestandje even opslaan en afsluiten zodat ik ook verder kan?" :d
 
Het is nog erger, ik dacht dat we 2013 gebruiken maar het is zelfs 2010! En met de tijd meegaan zit er bij deze niet commerciële toko niet in :d. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om een aantal rijen er uit te laten zien als een tabel waarin niet bewerkbare cellen voor onder andere weeknummers. Alle aanwezige collega's nemen een eigen tabblad en het geheel gaat naar een apart werkblad voor de baas, iedereen toch een soort van tevreden. Nu die bonus nog.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan