AMD 580 boot

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackjacker2

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
Berichten
193
Hey iedereen!
Alvast al tevoren bedankt voor uw tijd!

Dus mijn probleem concreet is dat ik nu momenteel een clean install staan heb van Windows 10.
Maar telkens als ik mijn nieuwe Gigabyte 580 in mijn PC installeer gaat hij crashe tijdens de boot, of ook wel tijdens de cirkel.
Eerst crashte hij gwn(enkel frozen), nu verandert het beeld na enkele seconden naar zwart(Kan zijn ik nu ietsje langer wacht maybe).
Heb zelf hierdoor ook nog geen drivers kunnen installeren.

Ben nu momenteel dit aan het schrijven op dezelfde PC maar dan simpelweg zonder de GPU.
Ik heb vandaag ook nog naar de winkel gwst en is deze getest op hun barebone, daar hebbe ze zonder problemen drivers geïnstalleerd en uiteindelijk Furmark.

Specificaties:
OS Windows 10
Cpu 4570k
Gpu Gigabyte 580
Mbob Asus p8z77-v
PSU Coolermaster gx 750
En een SSD en enkele HHDs.


Hoe dit allemaal begonnen is en verloop wat ik al zowat gedaan heb.
Had hiervoor een MSI r7950 maar kreeg op zaterdag tijdens opstart artifacten te zien op me scherm tijdens boot.
Dus GPU eruit, gekeken of dit met CPU weg was. Klopt dus nieuwe gekocht.

Dus eens ik deze kocht had ik windows 7 draaien, Daarbij wou hij wel nog door de boot enkel als hij bij Device manager verwijdert was.
Heb dit met meerdere versies gedaan van AMD, en clean wipes gedaan met Driver uninstallers etc.. AMD en OBB of hoe het noemt..
Verwijderde je het niet uit apparaten beheer dan kreeg je een blanko zwart scherm na de windows 7 lader. (Werkte dus eig enkel met vga standard driver)

Hierna dacht ik dus dat het aan de kaart lag en was ik naar de winkel geweest, blijkt de gpu inorde zou moeten zijn.
Eens thuis dus logisch een clean install gedaan van windows 10 voor software beter te kunnen uitsluiten.
Kreeg hier te merken na 4x attempts dat met de GPU ik niet helemaal windows 10 kon installeren, deze crashte wnr ik instellingen moest inbrengen zoals de pincode.

Later bleek de crash vermeden kan worden door de GPU eruit te halen, en enkel met de CPU te draaien tijdens de setup.
Dit werkte, maar zoals vermeld kan ik niet door mijn boot als ik de GPU aangesloten heb.

Heb de clean install helemaal geupdate en voor de rest nog helemaal niks geïnstalleerd.

Enige me zorge kan baren is dat het LED lampje van de GPU erg soms eens durft te knippe, wat volgens Gigabyte zou zeggen dat mijn PSU instabiel is. (Zag dit in het begin en heb een andere kabel genomen die ook 8pin (6+2) headers had)

Heb dit trouwens opgemeten met de multimeter, op het eerste zicht stabiel op 12.44-45..
Wat me zelf dus goed lijkt.


Ik hoop dat iemand hier wat licht in de zaak kan werpen want im losing it with this one :p.
Je zou al bijna de Mbob kunnen verdenken of Psu...

Thx!
 
Laatst bewerkt:
Wat doet het systeem als je in je BIOS de IGP als voorkeur instelt, de 580 erin hebt zitten en probeert te booten..?
 
Welke bios versie staat erop?
En wat is het volledig type van de PSU, er waren 2 fabrikanten die de betreffende maakten, Cooler master maakt niets zelf maar plakt alleen zijn naam erop zoals Trust.

En begrijp dat de BSOD tijden het laden van Windows gebeurt?
Geeft deze een log?
https://www.resplendence.com/whocrashed
 
Wat doet het systeem als je in je BIOS de IGP als voorkeur instelt, de 580 erin hebt zitten en probeert te booten..?

Hey, efe al bedankt om even te antwoorden.
Zal zo eens opnieuw kijken maar denk het niet in mijn eufi staat.

Welke bios versie staat erop?
En wat is het volledig type van de PSU, er waren 2 fabrikanten die de betreffende maakten, Cooler master maakt niets zelf maar plakt alleen zijn naam erop zoals Trust.

En begrijp dat de BSOD tijden het laden van Windows gebeurt?
Geeft deze een log?
https://www.resplendence.com/whocrashed

Thx voor de reactie!

Juist even gekeken en geen dumps.
Goh ja BSOD krijg ik niet.
Is nadat windows probeert te laden met het crikeltje, eens een GPU erin gaat ie daar gaat vasthange en valt het scherm weg na 1-2s.
Gewoon zwart en toetsenbord backlite gaat dan ook bijv uit.

Denk zelf het de PSU gaat zijn, samen met die LED knipperingen van zijn 8pin header. Dat deed ie dus in de winkel niet ook tijdens de halve minuut hij op furmark draaide.

http://www.coolermaster.com/powersupply/gx-series/gx-750w/ dat is dus de PSU die ik heb, 5j oud.

Thx beide voor je hulp!
 
Laatst bewerkt:
Testen met een andere voeding, lenen eventueel?

Ding is gemaakt door Enhance Electronics en de maken prima voedingen.

En de bios versie?
 
Testen met een andere voeding, lenen eventueel?

Ding is gemaakt door Enhance Electronics en de maken prima voedingen.

En de bios versie?

Jah maar na 5-6 jaar durft er wel al wat kapot te gaan, maar zulle norm idd wel goede voedingen zijn, had hiervoor een R7950 (6+8pin) voeding zal wel al wat mogen werken hebbe. ;)

Hoe dan ook vandaag de dag begonnen, en die was goed begonnen. Hallelujah …

Heb dus de GPU erin gelaten met voeding, mijn HDMI aangesloten op mijn CPU/Mbob.
Tijdens opstart zag ik het normale dat men toetsenbord efe uit gaat maar deze ging deze keer ook terug aan. (Geen scherm, draaide blijkb toen niet op Igpu, geen idee of ik dit kan forceren in BIOS, norm zou je denke van wel)

Dus HDMI in GPU gestoken en verassing???
Hij werkt?! Efe alle drivers geinstalleerd, Enige dat niet zo geweldig werkt is de Engine van Gigabyte waarbij je een OC panel hebt etc..
Krijg ik niet opgestart maar dat is nu het minste in mijn opinie hahaha. :p

Achteraf ook nog een BIOS update gedaan, blijkt er nog een 6 maand nieuwere versie was (Is gestopt met updates rond 2013).

De GPU voeding lampje brandt soms wel nog eens maar Furmark werkt. Erg vreemd allemaal. :p
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan