Map met wachtwoord beveiligen en/of verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mwtzsb

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2005
Berichten
62
Op een van mijn werkplekken word door meerdere personen gebruik gemaakt van 1 emailadres.
Nu wil ik graag de map waar ik emails in wil bewaren die voor mij van toepassing zijn, verbergen en/of met een wachtwoord beveiligen.

Ik heb dus een map gemaakt met mijn naam. Nu kan iedereen daar altijd in kijken. Graag wil ik weten of het mogelijk is dat dit dus wordt beveiligd met een wachtwoord of dat die map te verbergen is.

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op weet.

Martin
 
Is een eigen Gebruikersaccount in Windows niet practischer? Wel even uitloggen als je pauze neemt.
 
Is een eigen Gebruikersaccount in Windows niet practischer? Wel even uitloggen als je pauze neemt.

En als er sprake is van een gedeeld mailadres? Hoe weten anderen dat die voor jouw bedoeld is zonder het te lezen? Opslaan in een aparte map zou kunnen, maar de mail is al gelezen.

Wat is de situatie en de context verder? Want ik heb sterk het idee dat dit geen zuivere oplossing is.
 
Laatst bewerkt:
Als je een beetje googlet, lees je meestal dat je alleen op basis van de hoofdmap kan beveiligen. Door op je account met rechts te klikken, en dan <eigenschappen van gegevensbestand> te kiezen, gevolgd door <Geavanceerd>. Maar dat is dus een beveiliging op de hele postbus, niet op een individuele map. Dat kan niet.
 
Als ik aan een gedeeld e-mailadres denk, denk ik aan een klantenservice/helpdesk. En in zo een geval biedt een'ticket-systeem' een uitkomst. Die verspreidt alle inkomende mails onder de medewerkers, die de hele conversatie in de eigen hand hebben.

Maar of dit een oplossing is ligt aan de situatie. En die is nog onduidelijk. De vraag is ook: "waarom is er een gedeeld e-mailadres"?
 
Laatst bewerkt:
Dit gaat naar mijn idee niet lukken. Het is namelijk een persoonlijke mailbox of een gedeelde. En jij wilt iets van beide. Daar is niet in voorzien.

Er zit niks anders op dan de afzenders op te voeden en strikt persoonlijke zaken naar je persoonlijke account te laten mailen.
 
De laatste oplossing lijkt mij, de rest lezende, het beste. Dank aan allen.
Even voor de achtergrondinformatie (niet gelijk achterdochtig zijn): Het gaat om een servicelocatie. De reden van de map is het opbergen/archiveren van divers emailverkeer. Zie het als bewijsvoering achteraf. De reden van het beveiligen en/of verbergen is dat er niet per ongeluk door goedwillende invallers wordt "opgeruimd". De twee verantwoordelijken (waarvan 1 ondergetekende) zouden dan bekend zijn van de vorm van verbergen. Meerdere emailaccounts kan (lees: mag) niet, omdat daar weer kosten aan verbonden zijn en bla bla bla....
Toch allen bedankt voor het meedenken. Meer weten meer dan 1.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan