Afscheids mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woffels

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2006
Berichten
249
Hallo,
Ik ga binnenkort mijn werkgever verlaten en wil naar alle mensen die mij de afgelopen 5 jaar een mail gestuurd hebben één afscheidsmail sturen. Ik heb al mijn mails bewaard in een archiefmap en daar staan 750 verschillende afzenders in. Deze afzenders wil ik dus in één keer een mail sturen, mag trouwens ook in 10 keer als het aantal geadresseerden gelimiteerd is in outlook per verzonden mail. Ik heb deze personen niet toegevoegd in mijn adresboek, dus ik zoek een handige manier om al de email adressen uit dit archief te onttrekken en het liefst met een puntkomma gescheiden in een bestaand zoals dit:

contact1@bedrijf1.nl;contact2@bedrijf2.nl; contact3@bedrijf3.nl; contact4@bedrijf4.nl; contact5@bedrijf5.nl..... enz.
Op deze manier kan ik de adressen makkelijk plakken in de mail(s) die ik wil sturen.
Is er iemand die weet hoe ik dit kan doen of is er misschien een handiger manier dan ik voor ogen heb?
 
Opslaan in je contactlijst, een daarvandaan stapsgewijs per tien mails sturen.

https://www.msoutlook.info/question/869

Gebruik dan BCC voor je ontvangers, en stuur de bij bij Aan: naar jezelf.

Persoonlijk zou ik het misschien beperken tot contactpersonen van het laatste jaar.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou niet 750 e-mailadressen tegelijk sturen, voor je het weet wordt je aangemerkt als spammer.

Verder persoonlijke mening: doe alleen diegene met wie je echt contact voor het bedrijf in het laatste jaar.
 
php4u leest zo te zien niet zo makkelijk, want je gaf aan dat je ze niet in je adresboek hebt staan, en dat uiteraard nu ook niet meer wilt, want je gaat toch weg. Je zult dus de archiefmap uit moeten lezen met een macro, en vervolgens alle email adressen opslaan in matrixvariabele o.i.d.. Vervolgens kun je de matrix gebruiken om in een loop een aantal adressen te verzamelen (dat zijn er uiteraard geen 750, en volgemsn mij zelfs geen 75, maar een stuk of 25) en die groepen dan een mail te sturen. Zoals php4u terecht opmerkt: zet daarbij de mailadressen alleen in de BCC, anders krijgen een hoop mensen ineens een hoop emailadressen voor niks waar ze niets mee te maken hebben (waarschijnlijk).

Je zult de mail dan vermoedelijk niet of nauwelijks persoonlijk geadresseerd kunnen maken, want je hebt de NAW gegevens niet. Maar dat zal niet zo'n probleem zijn denk ik.
 
En dan moet je tegenwoordig ook nog aan de privacy denken.:d Hang een grote poster bij de ingang van het bedrijf met je foto erbij. Iedereen bedankt voor alles in de afgelopen jaren, het gaat jullie goed. Dat is pas echt leuk.

Zomaar een ideetje he.;) en veel minder werk en dat vergeten ze nooit meer.
 
Laatst bewerkt:
En dan moet je tegenwoordig ook nog aan de privacy denken.:d Hang een grote poster bij de ingang van het bedrijf met je foto erbij. Iedereen bedankt voor alles in de afgelopen jaren, het gaat jullie goed.
veel minder werk en dat vergeten ze nooit meer.

:D :D maar het kost wel wat meer ;)
 
Dat klopt wel Femke. Maar dan steel je de show forever. :d En Woffels komt in de hall of fame.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan