• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe kan je Excel écht beveiligen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

love-miranda

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2006
Berichten
90
Hallo forumleden :)

Hopelijk kan iemand mij een duwtje in de juiste richting geven..

Ik heb een tool gemaakt om mijn inkomstenbelasting te berekenen (ik ben zzp'er :D) nu wil ik deze delen met wat
kennissen en collega's.
Nadat ik het een beetje gepimpt heb met handige knoppen wil ik het zo beveiligen zodat ze niet kunnen zien
wat er allemaal op de achtergrond gebeurt als zij cijfers invoeren.

Ik heb vele uren erin gestoken om het te perfectioneren, zij hoeven dat niet allemaal eventjes te kopieren (maar mogen er wel gebruik van maken :) )

Kan ik mijn formules en werkbladen gewoon goed beveiligen, moet ik het op een andere manier doen in Excel, of is Excel niet zo geschikt?

Alvast bedankt, groetjes Miranda
 
Vrijwel iedere beveiliging in excel is te kraken. Even googlen en proberen, en dan zijn 9 van de 10 beveiligingen binnen enkele minuten los.

Greetz/Excelbat
 
Nou, in de nieuwste versies van Excel is het mij nog niet gelukt op de gangbare manieren...
 
In bijlage een demonstratie van enkele beveiligingen...
 

Bijlagen

  • beveiliging (AC).xlsx
    11,2 KB · Weergaven: 55
Upload datzelfde bestandje eens met wachtwoorden die je niet bekend maakt...
 
Laat de tool eens zien hier.:cool: Ik kan mij niet voorstellen dat je daar er veel spannends omheen geprogrammeerd hebt. Online zijn zoveel tooltjes te vinden dat het eigenlijk jammer van de tijd is die je erin gestoken hebt.

Om het bestand te beveiligen kan je het compileren naar een .exe Hier een niet getest filmpje.
 
@JK, je wilt een uitdaging :thumb:. Hierbij een beveiligd bestandje met verborgen formule en tabblad. Wat is de formule en wat staat er op het tabblad?
 

Bijlagen

  • beveiliging 2 (AC).xlsx
    19,8 KB · Weergaven: 31
Het plaatje is een schatkist.
De formule;
=SIN(D11*PI()/180+D8*D9^2-EXP(D10)
 
Super!

En ik ben weer een illusie armer. Excelbeveiliging stelt dus niets voor... nog steeds niet.
 
een open schatkist vol goudstukken, een kroon, 2 halssnoeren en wat diamanten.
Oei, te laat, er is al iemand anders met de schat weg :confused:
 
Laatst bewerkt:
De file heb ik met een ander programma geopend.
Alles was toen zichtbaar, dus de beveiliging werkt daar niet.
De beveiliging is dus enkel voor Excel.
 

ik dacht dat jij je account zou opzeggen? Maar je bent er nog! Van mening veranderd of toch stiekem verslaafd aan Helpmij? :cool:

Gisteren, 20:52 #1
gast0660
Betreft reactie van huijb in topic exit moderator SNB
Bij deze:
Gelieve mijn account zo sel mogelijk en VOLLEDIG te verwijderen.

Gisteren, 21:02 #3
gast0660

Done
 
Laatst bewerkt:
Kom op... niet elke post aangrijpen om met elkaar in discussie te gaan. Graag ergens anders.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan