Videokaart upgrade tbv Zwift

Status
Niet open voor verdere reacties.

PW

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2001
Berichten
424
Hallo,

Ik wil mijn geïntegreerde videokaart upgraden zodat deze beter voldoet aan de vereisten van Zwift (online virtueel fietsprogramma), maar ik weet niet zo goed welke kaarten compatibel zijn met mijn moederbord. Het moederbord van mijn desktop is een ASUS P8B75-M LX. De vereisten van Zwift zijn minimaal: 1GB dedicated GPU, or embedded Intel HD 4000/AMD R5.

Mijn huidige onboard kaart heeft bijvoorbeeld ook geen HDMI aansluiting en aangezien ik wel een monitor heb met HDMI kabel, heb ik daar nu een verloopstekker tussen zitten (DVI --> HDMI), maar af en toe valt de verbinding weg omdat het verloopstekkertje blijkbaar onvoldoende strak gekoppeld is.

Ik heb niet zo veel verstand van grafische kaarten, maar zit te denken aan bijvoorbeeld een MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G. Kan mijn moederbord deze kaart aan of zouden jullie een andere kaart adviseren?

Bij voorbaat dank.
 
Kaart is geen enkel probleem voor je moederbord en ook niet voor je voeding aangezien deze kaart een TDP heeft van 75 watt en geen extra voedingsaansluiting nodig heeft.
Die kun je er zo inzetten...:thumb:
 
Hoi Scrapheap,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik moest TDP even opzoeken, maar begrijp dat de standaard koeling en voeding van het moederbord deze kaart aan moet kunnen. Misschien dat ik in de toekomst ook een groter (tv-)scherm (nu 22'') aansluit. Allemaal geen probleem?

Aangezien ik zo maar een voorzetje heb gedaan voor een kaart: is dit wat jou betreft ook een logische upgrade of wellicht een beetje overkill gezien de vereisten? Mocht je andere tips voor kaarten die ik kan overwegen hebben, dan graag.
 
Is gewoon lekker buiten fietsen geen optie?

Jazeker, maar niet ‘s avonds (en in de winter) of als de kinderen op bed liggen en ik alleen thuis ben;-). Uiteraard gebruik ik de desktop ook voor andere doeleinden.
 
Deze kaart is een prima optie en vriendelijk geprijst ook nog.
Voor huis-, tuin- en keukengebruik, webbrowsen, licht foto- en videowerk en niet al te zware games volstaat deze prima.
Als dat zo'n beetje is wat je met de pc doet hoef je geen zwaardere ( en dus ook duurdere ) kaart.:thumb:
 
Deze kaart is een prima optie en vriendelijk geprijst ook nog.
Voor huis-, tuin- en keukengebruik, webbrowsen, licht foto- en videowerk en niet al te zware games volstaat deze prima.
Als dat zo'n beetje is wat je met de pc doet hoef je geen zwaardere ( en dus ook duurdere ) kaart.:thumb:

Bedankt voor je advies!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan