IP Camera toevoegen aan software

Status
Niet open voor verdere reacties.

leutjebreedbek

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2009
Berichten
650
Beste,

Ik heb recentelijk een IPCamera gekocht (chinees merkloos, Appje voor android/iOS heet p2p ipc).
Hierbij zat ook chinese software, wat te wensen overlaat. (appje werkt wel perfect. ook buitenshuis prima en accuraat beeld).

Nu heb ik via via een degelijk camerasysteem kunnen krijgen waarop ik deze camera graag zou aan willen sluiten. Echter krijg ik het maar niet voor elkaar.
Ik ben een leek wat dat betreft dus mijn excuus wanneer ik info mis in mijn verhaal .

bijgevoegd het scherm waarop een camera gezocht kan worden en de camera volgens de Experiabox V9 (KPN)

ik heb al wat doorgelezen en zou mijn camera een eigen IP adres moeten geven? Echter kan ik dan zomaar iets invullen of moet ik ook nog rekening houden met dergelijke feiten?

alvast bedankt! :)
 

Bijlagen

  • port.png
    port.png
    52,8 KB · Weergaven: 48
  • soft.png
    soft.png
    14,9 KB · Weergaven: 34
zou mijn camera een eigen IP adres moeten geven? Echter kan ik dan zomaar iets invullen

De IP-adressen die je router uit deelt zijn interne IP-adressen. Vaak zijn dit IP-adressen als: 192.168.1.20.
Een IP/wifi camera heeft een standaard IP-adres. Vaak is dit: 192.168.1.21 dit is een intern IP-adres.

Poort 80 is de standaard poort die wordt gebruikt voor het opvragen van een website (HTTP-protocol). Voor het merendeel van de communicatie wordt tegenwoordig poort 80 gebruikt. Je kunt via poort 80 ook contact maken met een IP/wifi camera.
Ikzelf had voor die van mij poort 81 aangewezen.

Toch heb ik mijn twijfels of je chineesje aangesloten kan worden bij je nieuwe aangeschaft camerasysteem. Je verteld niet welke dat is en/of deze ook camera's heeft.