IP Camera toevoegen aan software

Status
Niet open voor verdere reacties.

leutjebreedbek

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2009
Berichten
650
Beste,

Ik heb recentelijk een IPCamera gekocht (chinees merkloos, Appje voor android/iOS heet p2p ipc).
Hierbij zat ook chinese software, wat te wensen overlaat. (appje werkt wel perfect. ook buitenshuis prima en accuraat beeld).

Nu heb ik via via een degelijk camerasysteem kunnen krijgen waarop ik deze camera graag zou aan willen sluiten. Echter krijg ik het maar niet voor elkaar.
Ik ben een leek wat dat betreft dus mijn excuus wanneer ik info mis in mijn verhaal .

bijgevoegd het scherm waarop een camera gezocht kan worden en de camera volgens de Experiabox V9 (KPN)

ik heb al wat doorgelezen en zou mijn camera een eigen IP adres moeten geven? Echter kan ik dan zomaar iets invullen of moet ik ook nog rekening houden met dergelijke feiten?

alvast bedankt! :)
 

Bijlagen

  • port.png
    port.png
    52,8 KB · Weergaven: 48
  • soft.png
    soft.png
    14,9 KB · Weergaven: 34
zou mijn camera een eigen IP adres moeten geven? Echter kan ik dan zomaar iets invullen

De IP-adressen die je router uit deelt zijn interne IP-adressen. Vaak zijn dit IP-adressen als: 192.168.1.20.
Een IP/wifi camera heeft een standaard IP-adres. Vaak is dit: 192.168.1.21 dit is een intern IP-adres.

Poort 80 is de standaard poort die wordt gebruikt voor het opvragen van een website (HTTP-protocol). Voor het merendeel van de communicatie wordt tegenwoordig poort 80 gebruikt. Je kunt via poort 80 ook contact maken met een IP/wifi camera.
Ikzelf had voor die van mij poort 81 aangewezen.

Toch heb ik mijn twijfels of je chineesje aangesloten kan worden bij je nieuwe aangeschaft camerasysteem. Je verteld niet welke dat is en/of deze ook camera's heeft.

Overigens heb ik wel interesse welk chineesje dat is, ik had er ooit eentje van een echt merk wat buitenshuis nooit goed wilde werken. Ik zoek er dus nog steeds een waarmee ik op afstand goed kan zien wat er thuis gebeurd.

Leesvoer: https://beveiligingscameras.nl/nl/e/uitleg_port_forwarding_instellen
 
Laatst bewerkt:
Hi Femke,

Bedankt voor je bericht! ik heb even zitten te puzzelen maar ik denk dat ik iets meer info heb, en port forwarding in deze niet nodig is.

Ik wil namelijk de camera toevoegen op de software die ik heb gekregen. en dan op mijn laptop (binnenshuis) kunnen monitoren (terugkijken, real time etc..)
(interessant leesvoer trouwens, lekker in jip en janneke taal waardoor ik het direct begreep :) waardoor ik denk/weet dat dit het niet is.)

Mijn IP Camera heeft het ip adres. 192.168.2.2. echter zie ik deze niet terug in de software.. het is een P2P ipcamera (dit lees ik over en geen idee van de betekenis van P2P)

het camerasysteem is alleen software matig en is heel goed te vergelijken met Stanley Video Viewer ( in ieder geval voor iOS te downloaden). er zitten verder geen camera's bij.
echter zit er geen QR code op mijn camera maar wel de info: P2P ID: WXH-003358-CCFDC

wat frustreert is dat het appje wat er standaard bij zat: https://itunes.apple.com/us/app/p2pipc/id640051604?mt=8 werkt perfect. alleen is de interface ruk.. maar hierop is hij zo geinstalleerd en ook buitenshuis goed te benaderen.

de camera heb ik een hele poos geleden op een veilingsite gekocht. (BVA auctions) echter hebben zij het merknaam niet, of willen het niet delen en staat ook niet op de camera zelf. ik heb wel een foto van de camera toegevoegd. mogelijk kun je er toch iets mee.. :)
 

Bijlagen

  • IMG_0039.JPG
    IMG_0039.JPG
    31,7 KB · Weergaven: 37
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan