• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

ABO01

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2019
Berichten
70
Ik heb formule nodig die kolommen "Aantal volle dozen gepakt" en "Aantal pieces gepakt" kan uitrekenen. Kan iemand me daar mee helpen?


Aantal pieces gepakt Aantal pieces per volle doos Aantal volle dozen gepakt Aantal pieces gepakt
80 20 4 0
70 20 3 10
95 100 0 95
10 20 0 10
45 30 1 15
 
Is het niet gewoon Aantal(C1:C5) en aantal(D1:D5):p. Of is dat niet wat je bedoelt
 
Is het niet gewoon Aantal(C1:C5) en aantal(D1 : D5). Of is dat niet wat je bedoelt (zonder smileys.....)
 
Nee. Wat ik bedoel is dat hij volle dozen moet berekenen en eventuele restant pieces. Als niet volle dos gepakt is moet dan een 0 zijn en in kolom pieces moet dan zijn hoeveel pieces gepakt zijn.
 
Moet zijn
Code:
=ROUNDDOWN(A1/B1;1)
het cijfer geeft aan waarop je wilt afronden.

Is Gijsbert1 vast gewoon vergeten...:p
 
Moet zijn:

Code:
=ROUNDDOWN(A1/B1;1)
of
Code:
=AFRONDEN.BENEDEN(A1/B1/;1)

Het cijfer geeft aan waarop je afrondt.
Is Gijsbert1 vast vergeten...:p
 
Standaardwaarden mag je weglaten @mvdvlist.

Dat REST() niet werkt komt omdat het waarschijnlijk MOD() moet zijn.
 
Hi mvdvlist,

Formule van rounddown is goed, precies wat ik nodig heb.
Formule van rest werkt niet.
 
Je kan dus altijd beter een voorbeeldbestand plaatsen. Dan heb je geen last van de taalinstellingen.
 
Plaats volgende keer een voorbeeldbestand, bij anderstalige computers worden zo de formules automatisch vertaald.
 

Bijlagen

  • dozen en stuks.xlsx
    8,9 KB · Weergaven: 26
Hierbij een voorbeeldbestandje dat alles uitrekent.
En lees # 14 eens...
Succes.
 

Bijlagen

  • Afronden.xlsb
    10 KB · Weergaven: 23
Ipv ROUDDOWN() of FLOOR() kan INT() in dit geval ook. Is wat korter en scheelt een parameter.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan