Microsoft Edge doet erg raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

BigLJohn48

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2013
Berichten
113
Gisteren in de namiddag wilde ik Microsoft Edge openen, maar ik kreeg alleen een lichtbruine lege pagina te zien met in de linkerbovenhoek de tekst; Microsoft Edge, en in het centrum dat Windows Edge logo. Meer niet. En telkens na 1 seconde flitst het weg. Ook moet ik het pictogram van Edge onder Start 2x apart aanklikken voor die bijna lege pagina weer verschijnt. Ik ben al aan het repareren geweest onder - Instellingen - toegankelijk rechts onder de Taakbalk, maar zonder resultaat. ook verschillende commando's geprobeerd onder Powershell (Administrator), echter zonder resultaat. Een backup van een week geleden met Systeemherstel repareert Edge ook niet. Mijn andere drie browsers (Chrome, Internet Explorer 11 en de Tor Browser) werken perfect. Edge moet zonodig raar doen. Ik heb afgelopen maandag wel een E-mail gekregen van een persoon die zei dat hij mijn besturingssysteem gehackt heeft. Tekst uit die E-mail;

Ik heb slecht nieuws voor je. 24/09/2018 - op deze dag heb ik je besturingssysteem gehackt en heb je volledige toegang tot je account *******@ziggo.nl! Het is nutteloos om het wachtwoord te wijzigen, mijn malware onderschept het elke keer. Hoe het was: In de software van de router waarmee u die dag verbonden was er een kwetsbaarheid.
(knip) De overige inhoud van de email is niet relevant voor het beantwoorden van de vraag.

Op internet werd al vermeld dat dit soort personen alleen maar je bang maken maar NIET in staat zijn je computer te hacken. Een webcamera (E-mail) heb ik niet. Alles werkt nog, behalve Edge, en de links in E-mail berichten die via Edge lopen.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem ? Groetjes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Opgelost !

Na het vele zoeken en uitproberen heb ik als extra de Windows Firewall aangezet. Als bij toverslag kwam Microsoft Edge ineens terug. Nog nooit heeft de Windows Firewall op mijn computer aangestaan, en nu is het een must. Het probleem is daarmee opgelost zullen we maar denken ! :d
 
Zou die omschrijving van dat account in dit bericht (post 1) verwijderen.

Heb je aan het experimenteren geweest met een ander securityprogramma? Want standaard moet Windows Firewall toch zijn ingeschakeld als je geen ander programma hebt. Zonder Firewall is het natuurlijk uiterst gevaarlijk. Eerst antivirusdefinities updaten en zo snel mogelijk een volledige systeemscan doen!
 
Firewall

Die Firewall heeft nog nooit aangestaan daar ik al tijden een ESET security-suite op mijn computer heb staan. De Firewall van Windows werd bij de installatie van die security-suite (Lang geleden) stil gelegd omdat de security-suite ook een Firewall heeft die wel even beter werkt als die van Windows. Bovendien zij twee Firewall's overkill. Ook heb ik Malware Bytes Premium die gelijk opstart met Windows. Hij zit ESET niet in de weg, de computer is net zo snel gebleven. Daarnaast heb ik ook Nord VPN op mijn systeem met double VPN functie. En natuurlijk de professionele pop-up blokker van AdGuard met vele instel mogelijkheden. Ik kon sowieso al niet geloven dat een hacker bij mij ingebroken had. Trouwens nog nooit meegemaakt in vele, vele jaren. En waarom die Firewall van Windows toch ineens geactiveerd moest worden ? Ook van deze Firewall word de computer niet trager. Zeer merkwaardig dit alles !
 
De Firewall van Windows werd bij de installatie van die security-suite (Lang geleden) stil gelegd omdat de security-suite ook een Firewall heeft die wel even beter werkt als die van Windows.
Zo hoort het ook. Waarom schakelt die van ESET dan zo uit? Geen geldig abonnement meer? Schakel die van ESET dan weer in.
Iedereen krijgt de laatste tijd dergelijke e-mails. Er zijn mensen die betalen!

Als ik mijn Firewall uitschakel ben ik met vijf minuten aan de beurt.
Zou onderstaande uitvoeren!
Eerst antivirusdefinities updaten en zo snel mogelijk een volledige systeemscan doen!
 
Firewall

Tijdens de installatie van de security-suite werd door de set-up van ESET geadviseerd de Firewall van Windows uit te zetten. Althans, tijdens de voortgang van de set-up kwam deze boodschap langs. De security suite staat ingesteld op interactief. Bij ieder soort software die door wat voor soort poort binnenkomt krijg ik deze keuzemeldingen; Voor deze sessie toestaan of weigeren, of een regel maken met toestaan of blokkeren. Vele keren per dag word de suite automatisch opgeladen met nieuwe virus-definities. Gelukkig kreeg een hacker nog nooit toegang tot mijn systeem. Wel heb ik in de security-suite al een hele lijst aangelegd van toegelaten of geblokkeerde software. Daarvan maak ik om de zoveel tijd een backup van in een XML document die zich in de installatiemap bevind. Een systeemscan met de security-suite bracht geen narigheid aan het licht. Ook werd er niets gevonden met een scan van Malwarebytes Premium, ook een programma met automatische updates.
 
Laatst bewerkt:
Knap gedaan dan dat jij dat allemaal hebt bijgehouden. Mijn securityprogramma schakelt Windows Firewall automatische uit.
Bij installatie van software krijg ik geen meldingen, wordt niet om toestemming gevraagd en Firewallregels worden automatisch aangemaakt. Heb ik eerlijk gezegd ook geen verstand van. Alle downloads worden gecontroleerd en rechtsonder verschijnt dan een melding van veilig of niet veilig. Updaten heb ik in Opstarten gezet.
Ik word telkens aangevallen met inbraakpogingen en andere zaken. Maakt mij niets uit, het programma (betaald) doet z'n werk. Maak herstelpunten en voldoende systeemkopieën!
Maar goed, jij hebt nu gescand en hebt er meer verstand van, dan is het opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan