decibelmeter via microfoon van laptop w10

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem 2

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Berichten
470
Hallo iedereen ,

ik zoek eigenlijk een decibelmeter maar ik lees hier en daar dat dit ook met de microfoon van de laptop kan via een gedownloade app.
Is dit mogelijk en wat of waar kan ik dit legaal downloaden op mijn laptop.
Laptop is met windows 10.

met vriendelijke groet en alvast bedankt , willem 2
 
In de Windows Store?
Ik heb hem op mijn Samsung tablet (Android) in de "Android"store gedownload.
Die gebruikt de interne mic v/d tablet en dat werkt best aardig, zeker omdat het toch vaak alleen maar vergelijkende wijze is.
Heb het gebruikt voor still fans keuze en een meting maakt het wat neutraler, het resultaat van de metingen kwam ook nog met mijn gevoel overeen...
 
Helaas teveel gedoe , moet ook nog verificeren met mijn telnummer etc.heb mijn beveiligingsgegevens moeten vervangen en weet niet wat ik nu verkeerd heb gedaan. ben ook maar een leek in die dingen,microsoft geeft nu aan dat binnen 30 dagen mijn beveiligingsgegevens word vervangen door mijn eigen telefoonnummer. wat dit nu weer betekent en wat dit voor gevolgen heeft weet ik ook niet. met bovenstaand advies heb ik denk ik nu een probleem erbij gekregen boven op mijn vraag.

iemand anders een advies graag en niet via de microsoft store.
 
Hier gratis software wat veel meer kan dan alleen dB meten.
https://www.roomeqwizard.com/
Maar... met welk app of software dan ook verwacht geen gekalibreerd resultaten met de ingebouwde microfoon. ;)
 
Sorry biker , is in het engels en kan nergens zien waar ik een meting kan doen. het is al wel geinstalleerd. misschien kun je vertellen wat ik moet doen of een andere tip.
 
Hoi Biker, sorry voor de late reaktie.
Het werkt gelukkig.

hardstikke bedankt , ben er blij mee.
nogmaals bedankt willem
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan