Overstappen Van POP3 Naar IMAP + Van Windows Live Mail 2012 Naar...

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthijs27

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2009
Berichten
112
Windows Live Mail (2012) wordt al jaren niet meer door Microsoft ondersteund en IMAP ik waarschijnlijk handiger vind, heb ik mezelf een "project gegeven".
Na jaren Windows Live Mail 2012 en POP3 te hebben gebruikt wil ik graag overstappen van POP3 naar IMAP en hierna ook gelijk van Windows Live Mail 2012 naar een andere mailprogramma.

Ik wilde eerst in Windows Live Mail 2012 van POP3 naar IMAP overstappen, zodat van Windows Live Mail 2012 overstappen naar een andere mailprogramma volgens mij makkelijker is.
Dan kan ik volgens mij de INBOX en Verzonden Items/Email via IMAP in het nieuwe programma downloaden van de server van mijn webhost en provider.

Is dit een goede manier van overstappen van POP3 naar IMAP en van Windows Live Mail 2012 naar een andere mailprogramma?
Of is er een betere manier en wat zijn jullie eventuele ervaringen? Bijv. via een programma zoals "MailStore" (of eventueel andere programma's)?

Omdat ik nog niet weet wat ik moet k moet kiezen als nieuw mailprogramma (Outlook, Thunderbird of een heel ander programma waarvan ik het bestaan niet zou weten :d),
vroeg ik me af wat jullie ervaringen zijn met andere mailprogramma's dan Windows Live Mail 2012?
 
Outlook maakt deel uit van Office Pro/365: heb je dat geld er voor over. Prijs hangt sterk af van at je wilt aangeboden wordt (bij mij eenmalig 13.95 via het werk)
Thunderbird , open source, gratis, veel gebruikers ww, tja.... hwt moet je smaak zijn in gebruik
The Bat!, 19.95 euro, meer voor ervaren mensen, maar oa een zeer handige berichtenmanager zodat je email weg kunt gooien zonder binnen te halen, perfect om trojan e.d. te vermijden, simpel omdat die berichten nooit op je pc komen. De mail client heeft veel configuratie features, daarom voor meer ervaren mensen.

Allen kunnen ze POP3 en IMAP.

Ik zou zeggen: het is niet zoveel werk om ze allen te testen (Outlook kun je 30 dagen gebruiken zonder key), The Bat! heeft ook een 30 dagen trial.

Mailtstore voor backup: Hmmmm... als je een goed externe schijf hebt dan kun je toch zelf backuppen, is dat gratis Mailstore? En ik wil mijn mail helemaal niet elders hebben, das ook een mogelijk punt van aandacht.
 
Om het lijstje volledig te maken,eM Client is ook een goed alternatief.
Nadeel,met de gratis versie kan je max 2 accounts hebben.
 
Ik zou in ieder geval niet voor een gratis MS e-mailproduct kiezen, want die stoppen ze meestal naar verloop van tijd.
Dus een betaald product, of een gratis e-mail-product zoals bijv. thunderbird.
Ik gebruik Thunderbird nu al vanaf XP en nu onder windows 10 en ben daar zeer tevreden over.
Makkelijk te transporteren bij de aanschaf van een andere PC (niet onbelangrijk), doet pop3 en Imap en kan meerdere accounts aan.
 
Mailtstore voor backup: Hmmmm... als je een goed externe schijf hebt dan kun je toch zelf backuppen, is dat gratis Mailstore? En ik wil mijn mail helemaal niet elders hebben, das ook een mogelijk punt van aandacht.

Mailstore is een programma wat geïnstalleerd wordt, dus volgens mij niet via hun services of cloud.
Hier en Hier wordt wat meer uitgelegd wat hun programma inhoud.
 
Bedankt voor jullie tips en ideeën ik neem ze zeker mee!

Zijn de nieuwe outlook, Thunderbird, The Bat! en eM Client ook Nederlandstalig in te stellen?
En is het ook mogelijk om bij deze mailprogramma's een pic of HTML handtekening toe te voegen onder verzonden email berichten?

Qua overstap van POP3 naar IMAP zat ik te denken om in Windows Live Mail 2012 het emailaccounts dubbel toe te voegen als een een tweede mailadres maar dan via IMAP instellingen.
En dan dan alle mappen (Verzonden, ontvangen, sub mappen en prullenbak ect.) naar het IMAP account slepen/kopiëren/knippen en plakken.

Is dat een goede manier van overstappen van POP3 naar IMAP?
 
Mailstore is een programma wat geïnstalleerd wordt, dus volgens mij niet via hun services of cloud.
Hier en Hier wordt wat meer uitgelegd wat hun programma inhoud.
Ik heb toch geen extra programma nodig voor wat mijn eigen image systeem en mijn backup programma ook al doen.... Je moet toch al backups maken van je data, dus neem je mail daarin mee en je hebt een programma minder nodig, ik hoef geen meerdere programma's te hebben die mijn backup verzorgen.
Ze doen heel "druk/interessant" over iets wat gewoon backuppen heet. En naar een andere pc of disk overzetten is bij een normale backup al standaard, het liefst nog een kopie buitenshuis.

Maar vooral doen als je er blij mee bent...
 
Ik heb toch geen extra programma nodig voor wat mijn eigen image systeem en mijn backup programma ook al doen.... Je moet toch al backups maken van je data, dus neem je mail daarin mee en je hebt een programma minder nodig, ik hoef geen meerdere programma's te hebben die mijn backup verzorgen.
Ze doen heel "druk/interessant" over iets wat gewoon backuppen heet. En naar een andere pc of disk overzetten is bij een normale backup al standaard, het liefst nog een kopie buitenshuis.

Maar vooral doen als je er blij mee bent...

Inderdaad voor backups is een image systeem het beste! :thumb:

Maar het gaat om het overstappen van het ene mail programma naar het andere mail programma, niet voor backups. ;)
 
Leek mij ook al, dus laten we ons daar op concentreren.
Heb al 3 voorzetjes gegen, ga maar testen...

Als je zeker weet dan je niet meer dan 2 account hebt/krijgt... kun je idd eM Client tip van gast0660, ook gebruiken, ziet er niet gek uit, maar kijk wel naar de prijs als je meer wilt...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan