SSD Partities van drie 1 maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
Berichten
1.213
Ik heb een SSD van 250GB die is verdeelt in drie partities 1X Active Primaire Partitie en 2X Lochisch station.
Ik wil deze samenvoegen en het geschikt maken om er Windows 10 op zetten. De vraag dus hoe ik dit en waarmee ik dit het beste kan doen.
 
Hartelijk dank voor het antwoord
Blijft met de partition wizzard uit de meegeposte link wel alle data er op staan en hoe krijg ik hem naar de gewenste stations letter (C)
 
Laatst bewerkt:
Ja, als je de juiste opties kiest wel.
 
Zorg altijd voor een goede backup alvorens dit soort werkzaamheden te gaan uitvoeren.
 
Ik heb een goede backup. Maar het is gelukt alles staat er nog op en heb een partitie over.
alleen nog de vraag hoe krijg ik deze partitie naar stationsletter (C).
in mijn PC zitten 3 HD daarvan 2 SSD op de SSD van 120 GB staat Windows. zodra ik een nieuwe PC heb gekocht (binnenkort) wil ik de 120 SSD eruithalen en op SSD 2 die nu dus een partitie heeft wil ik windows zetten.
Klinkt ingewikkeld daarom de vraag hoe krijg ik dit klaar
 
Post 6 Maak back-ups, systeemkopieën! Alleen NTFS is mogelijk en anders (FAT) converteren naar NTFS. In een andere tool lees ik, eerst Expand en dan Merge (samenvoegen). Dus lees de handleiding van het gegeven programma goed!
 
Hy Senso Ik heb voor Merge gekozen en het werkte perfect
 
Zoals al eerder was aangegeven, SSD maagdelijk leeg maken en W10 zelf de boel in laten delen bij installeren, is dat mergen helemaal niet nodig, alle partities verwijderen tijdens installatie.

Bij nieuwe systemen is het een UEFI systeem waarbij de schijfindeling een GPT schijf is, met alleen die schijf erin op de eerste sata poort Windows installeren.
En vrijwel alle nieuwe systemen hebben al een SSD maar dat moet nog bewezen worden.

Vergeet het eerst de bootschijf moeten indelen met partities, das ouwe koek bij een nieuwere systemen.
 
Allemaal hartelijke dank.de oude pc waarvoor ik dit vraag gaat naar mijn zoon die met een antieke PC werkt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan