videokaart OpenCL v1.1 of hoger

Status
Niet open voor verdere reacties.

kim1982

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2006
Berichten
138
Goedendag,

Ik ben een leek op het gebied van videokaarten, wie wilt mij helpen?
Ik gebruik al een tijdje photoshop, maar voor de optie "oil painting" heb ik nu (denk ik) toch echt een andere videokaart nodig, want de optie wordt niet ondersteund op dit moment.

Op de adobe site staan deze vereisten:
Opmerking: Als uw videokaart geen ondersteuning biedt voor OpenCL v1.1 of hoger, moet u wellicht een bijgewerkte videokaart aanschaffen die ondersteuning biedt voor OpenCL v1.1 of hoger als u toegang tot het filter Olieverf wilt krijgen.

Bovendien zijn ook OpenCL-scores hoger dan clgpu[0].CLBandwidth=1.2e+10 en clgpu[0].CLCompute=5.0 vereist.


Wie kan mij een (niet al te dure..) videokaart adviseren om te kopen? Heel erg bedankt
Mvg
 
Hi

Ik heb nu de NVIDIA GeForce GT 635
windows 10
bedankt voor je link... best ingewikkeld wel, maar betekend dat, dat je zonder andere kaart, het toch voor elkaar kan krijgen, ?
 
Je hebt inderdaad een andere kaart nodig, je huidige ondersteunt geen Open CL ( bron )
Voor zover mij bekend ondersteunen alle moderne kaarten dat wel dus in feite zou je daarvoor elke willekeurige kaart kunnen nemen die binnen je budget valt.
Echter is het wel zo dat een "budget"-kaart ook buget prestaties biedt.
Als je naast Photoshop ook nog af en toe wat videobewerking doet kan het lonen iets meer uit te geven en een iets snellere kaart te kopen, bijv. een GTX 1050 ( Ti )...
 
dank je wel scrapheap ! ik werk veel met lightroom en photoshop voor fotobewerking, videos doe ik (nog) niet veel mee
 
lange pier, ow, dus met mijn huidige videokaart, zou het toch moeten lukken?
Ziet er ingewikkeld uit, al die links, misschien moet ik dan maar even hulp gaan inschakelen.

ik kreeg van een winkel, de tip om deze te kopen: https://www.coolblue.nl/product/388825/asus-r7240-2gd3-l.html maar voor de kenners hier, is deze dan ook geschikt voor t wat vlottere photoshop werk? mn computer reageert nu soms nogal traag
 
Probeer het eerst eens met je huidige kaart en de juiste drivers.

Die je linkt is het ook niet echt je dat, die is vergelijkbaar met wat je nu hebt en we weten niets van de verdere hardware en dan wordt het onmogelijk om een reden te geven waarom het nu niet soepel werkt.

En die links hoef je alleen te lezen, sommige dingen uitvoeren en de drivers op te halen.

En voor de huidige Photoshop is OpenCl 2.0 nodig overigens.
https://helpx.adobe.com/nl/photoshop/system-requirements.html

https://helpx.adobe.com/nl/photoshop/kb/photoshop-cc-gpu-card-faq.html

https://www.nvidia.com/en-us/design-visualization/partners/adobe/

Denk dat je met de huidige videokaart of die gelinkte het allemaal niet fijn is om mee te werken, wat is je max. budget?
 
ik zie dat ik dan 15 euro moet betalen, voor speccy.. de free variant doet het niet meer.

misschien handig ter extra info: we hebben een PCI EX 16-1 slot in de computer zitten
 
Ik heb geprobeerd speccy te gebruiken, zie bijlage
superbedankt dat jullie met mij mee willen kijken wat het beste bij mijn computer zou passen, qua videokaart.
Belangrijkste is dus OpenCL v1.1 of hoger .. omdat bepaalde photoshop plugins nu Niet werken...
100 a 150 euro is mijn max
 

Bijlagen

  • speccy.png
    speccy.png
    32,6 KB · Weergaven: 57
Even verder aan het zoeken, maar volgens mij vereisen de meeste huidige Adobe porgramma's
Windows 10** (versie 1709 of hoger)
** Niet ondersteund op Windows 10-versie 1511 en 1607.

Ook nog even de GPU vereisten opgezocht bij Adobe

Geteste GPU's

Adobe heeft de laptop- en desktopversie van de volgende series grafische-processorkaarten getest:

nVidia GeForce: series 400, 500, 600, 700
nVidia GeForce GTX 965M en 980M
nVidia Quadro: 2000, 4000 (Windows® en Mac OS), CX, 5000, 6000, K600, K2000, K4000, K5000 (Windows® en Mac OS), M4000, M5000, P2000, P4000, P5000
......................

En daar staat dus gewoon de 600 serie tussen, je zal het dus ergens anders in moeten gaan zoeken
 
dammm, wat stom, ik zie het inderdaad...

maar dan ehm, snap ik er dus helemaal geen fluit meer van.. waarom die optie het niet doet in photoshop. Iemand anders een idee?

o wacht, ik zie dat langepier zegt, dat bij de huidige photoshop open cl 2.0 nodig is
 
Laatst bewerkt:
zie bijlage, .. de optie oil paint (en nog wat anderen) werkt niet.
 

Bijlagen

  • oil paint.png
    oil paint.png
    226,3 KB · Weergaven: 50
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan