laptop valt uit (powerknop gaat uit)

Status
Niet open voor verdere reacties.

lefty999

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2002
Berichten
913
hey

ik heb een acer aspire 7738g series laptop staan die tijdens het opstarten bij willekeurige schermen ineens uitvalt (de stroomknop geeft geen licht meer) en start daarna terug opnieuw op
ik heb geprobeert de laptop met een ubunto cd op te starten in ubunto maar hij geeft dezelfde simptomen hierbij ,

warm voelt hij niet aan en de fan draaid niet op een te hoge toerental ofzo


iemand een idee ?
 
Storing alleen op de accu of aan de stroomkabel?
En als ie eenmaal wel draait kijk eens naar deze testen:
* Memtest86 voor het geheugen.
* Crysital Disk Info voor SSD of HD (je weet maar nooit..)
 
Zal openmaken worden en kijken of er soldeerpunten van de GPU flip niet is losgelaten, dat is dat circuit bordje waar de GPU op zit.
 
Ik denk aan een losse kabel of een verroest/gebroken contact wanneer het uitvalt maar niet piept. Wil het wel opstarten wanneer je iets aan de stroom stekker die in de laptop steekt trekt? Deze stroom aansluitingen zijn meestal gebrekkig. De laptop zal dan ook stoppen en beginnen met laden trouwens dus daar kan je het dan al aan zien.

Anders zou ik hem open maken om te kijken naar lintkabels. Eerst datgene wat je kunt zien via de luikjes. Dan alles controleren op netheid. Kleine condensatoren moeten geen losse huls hebben of een in drieën gedeelde bovenkant die bol staat. Lintkabels moet je trouwens niet zomaar los halen vanwege de grendels die vaak breekbaar zijn. Een bepaald type laptop open maken is wel eens gedemonstreerd te zien op YouTube.

Zelf bekijk ik ook reviews om uit te vinden of er gekende problemen zijn en of gebruikers daar dan bijzonderheden over melden. Het lijkt een goed beoordeelde grote laptop te zijn. Hier een YouTube video met in de commentaren dat er een los contact of kortsluiting was: https://www.youtube.com/watch?v=Lv2Y1ioiBaI
 
probleem gevonden,

de lader die erbijzat was eentje van 12 v en deze laptop vraagt 19V voeding daarom dat deze nog op een restje van de accu kon draaien en nog voor een deel kon opstarten maar als hij meer voeding nodig had het begaf.

De laptop is van een werkcollega dus wist zelf niet als het de juiste was

nu nog eens zoeken welke beste gratis beveiligingssoftware ik erop kan zetten
 
Je hebt pech gehad dat toevallig de steker paste, meestal past het niet en dan moet je wel iets anders zoeken....
Wat gaf je "anders" het idee dat het de juiste was?
Of: Gaf hij jou de verkeerde lader mee, das dan ook vreemd....

Ok iig opgelost.

Bescherming: Avast Free scoort vaak hoog. Niet alleen in deze test:
https://www.consumentenbond.nl/virusscanner/gratis-virusscanner
De gratis versies doen over het algemeen amper of niet onder voor de betaalde.
Op alle systemen die ik de laatste ca 10j opgezet heb is er nog nooit een besmetting geweest, allen met Avast Free.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan