pdf file converteren naar Word of Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Audass

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2014
Berichten
382
Goedenavond

ik heb een tabel onder de vorm van een pdf file. Dank zij een vriend kon die met behulp van Acrobat Pro naar een word document omgezet worden. Maar bij een eerste gebruik leek het dat wat voor lag een image was. Dus onbewerkbaar. Kan deze image omgezet worden naar een bewerkbaar document met behoud van de format . Het betreft een tabel dus zijn er rijen en kolommen. Maar gezien de oorspronkelijke pdf file een tabel is , stel ik de vraag indien een conversie naar Excel niet meer aangewezen is.

Yuteraard kan ik de oorspronkelijke pdf file en de doc file , verkregen na conversie, doorsturen.

Ik zou graag deze tabel met een mooie lay out actualiseren naar de huidige stand van de kennis.

Met dank en vriendelijke groeten

Audass
 
Soms heb je geluk en kun je hem juist wel openen in Word of met nog meer geluk in Excel. Bij mij al een aantal keren goed gelukt.
Vanaf welke office versie dit kan weet ik niet maar bij de 2010 en 2016 versie lukte het.
Anders resteert de tip van edmoor om te proberen.
 
Laatst bewerkt:
voor Edmoor

de opgegeven software was geen succes . IK stuur oorspronkelijke pdf file en resultaat van omzetting

Niettemin dank

Audass

PS

1. met word en excel onmogelijk

2. hoe verwijder ik vroeger ingestuurde bijlagen ?
 

Bijlagen

  • Onverenigbaarh. zalfbasissen ACA.pdf
    579,3 KB · Weergaven: 22
  • pdf2doc-2.zip
    25,9 KB · Weergaven: 15
Die plus en min tekentjes gaan inderdaad niet goed, maar verder wordt het document prima naar Word geconverteerd.
Word 2016 converteerd het document ook maar doet dat slechter dan de website waar ik de link van gaf.
 
Laatst bewerkt:
Blijft een kwestie van proberen, de ene keer werkt het een beter de andere keer de ander.
 
Kan je hiermee verder?
Kleine opmerking, ipv + en - zou ik J N of zo gebruiken (geen rekenkundige tekens.)
 

Bijlagen

  • Onverenigbaarh. zalfbasissen ACA.xlsx
    16,6 KB · Weergaven: 31
Ziet er goed uit :thumb:
Hoe heb je dat gedaan?
 
Heb even met Wordt 2016 gestoeid, check ff de titels een beetje schuiven en de cijfers in de kolom, voor rest is het ok.
Je kunt de kolom breed en hoogte aanpassen via de cel eigenschappen van de table, vervolgens kun je het lettertype/grootte nog aanpassen.

Update:
Het blijft een tabel, alleen stond het een beetje raar... dus ik heb de tabel naar Excel gecopied.... en toen de troep verwijderd, even van meerdere kolommen in de opmaak 1 kolom gemaakt en de tabel weer terug gecopied....
Toen nog even de breedte en hoogte van de cellen aangepast, de titels nog wat verschoven.
Mss heeft gast0660 dat tezamen gedaan, mag ie zelf vertellen.
Op deze minder kon ik heel veel van de originele opmaak overeind houden en dat lukte in Excel niet (uiteraard wel de tabel dat heeft gast0660 aangetoond). Tijd ca 10 min om het wt netjes te maken, je zit met al die kolommen die niet overal hetzelfde zijn....
 
Laatst bewerkt:
Hoe heb je dat gedaan?
1. Ik heb de PDF vanuit acrobat opgeslagen als Word document.
(Ik kreeg het zelfde resultaat als het Word document van TS)
Echter als je het document wat beter bekijkt zie je dat word alleen struikelt over de 90° gedraaide tekst.
Ik heb alle producten met hun + & - tekens erbij gekopieerd naar Excel. en de gedraaide tekst handmatig ingevuld.
 
:thumb:
Er zijn meer wegen naar Rome...
Als je het pdfje rechtstreeks in Word opent staat er meer goed, maar de + zijn "onderstreept", maar crl+ all kun je dat in een klap weghalen.
de via Excel route zorgde voor een nettere tabel zonder het kolom effect dat inderdaad het nodig met de layout doet.
Zal nog eens een keer kijken met de wetenschap van gast0660 :D
 
Nu Audass nog ;)
 
Aan allen, die hulp boden

ik denk dat Audass het zal opgeven . Immers wanneer ik er de beste file eruit neem, zijnde deze van gast0660, dan stel ik vast dat ik aan deze tekst geen wijzigingen kan aanbrengen en bv een kolom van plaats verplaatsen. Het resultaat zal wel een docx document zijn maar niet met de eigenschappen van een tabel. Ik wil de eerste twee kolommen van links naar rechts verplaatsen maar daar luk ik toch niet zoals dit wel mogelijk is met een tabel opgemaakt met word. Ik vind de lay out van deze tabel prachtig en deed daarom samen met jullie hulp op de pdf file te converteren tot een docx document maar ik heb de indruk dat de tabeleigenschappen niet gelden.

Ik dank iedereen , die een steen bijdroeg en wens jullie verder een prettige zondag

Audass
 
Laatst bewerkt:
Mijn docx is vrijwel gelijk aan het origineel, ik kan van de tabel nog wel even de complete lijnen in de tabel laten zien.....maar dat is alleen optisch, verder is er niks veranderd.

Heb nog wat kleurtjes toegevoegd, lijkt net echt.... ;).
Alleen op de verschuivingen moet je even letten, maar voor de rest was het geen rocket science...

Uw secretaris....:p

PS: edit nog ff de 2 eerste kolommen simpel naar achter verplaatst.
Was nog handiger geweest als de namen boven de tabel ook in de tabel gestaan hadden, nu moet ik ze handmatig verslepen...
Was dit de bedoeling?
Beetje NOK nog....,de rest kun je nu vast zelf...
 
Laatst bewerkt:
De vraag die u mijn via een PB stuurde was of het nog iets verder verbeterd kon worden tav de kolom teksten.
Ik heb een extra rij toegevoegd en die als kolomhoofd ingezet, waardoor nu de opmaak en inhoud van de hele model tabel een stuk eenvoudiger aangepast kan worden.
Het antwoord op de rest van uw vragen kun u deels mijn PB lezen, voor de rest heb ik gewezen op de kracht van het forum dat juist bestaat uit het collectief helpen van elkaar en niet 1 op 1.
De betreffende persoon is ook niet altijd aanwezig en dan is het toch handig om een antwoord te krijgen.... de kracht van het forum, alles beter dan wachten tot iemand "tijd heeft" (vakantie, is ziek of heeft om andere reden even geen tijd).

Succes ermee!

PS: ik weet niet of er copy rights op deze bewerkingen van de pdf zitten, dat was niet duidelijk, dus ik heb ze publiekelijk verwijderd.
Eea was uiteraard puur bedoeld als hulp niet om de rechten van de pdf maker te beïnvloeden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan