verkeerd intern geheugen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jerryleelewis

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2003
Berichten
379
Goedendag,

Ik heb een Medion Akoya P5339 I en heb hiervoor bij Alternate uitbreiding gekocht.
De medewerker wist het zeker. Het was een i5 moederbord en daarom moest het dit geheugen zijn:


1 x Corsair 16 GB DDR4-2400 Kit werkgeheugen
(Art-nr. IEIG5J22, 1 Stuks = € 95,90) € 95,90



Ik wist op dat moment nog niet exact wat de specs waren, maar deze winkel heeft mij altijd goed geholpen, dus ik heb mij op hen vertrouwd.
Ik vond wel dat deze medewerker veel moest navragen

Volgens mij lukt het mij niet dit geheugen in de bankjes te krijgen. Ook denk ik dat het ddr3 L moet zijn en zou het niet kloppen met wat mij geadviseerd is.

Zou iemand mijn vermoeden kunnen/willen bevestigen?

Alvast bedankt!
 
Omdat je het geheugen zelf plaatst en je dus de behuizing hebt opengemaakt, had je dat beter vóór aankoop kunnen doen.
Dan had je het originele geheugen via Google kunnen opzoeken en had je precies geweten wat er nu in zat en welk type je had moeten aanschaffen.

Zoals Alfred hierboven reeds opmerkt, het gaat om DDR3L geheugen en het moederbord ondersteunt max. 16 Gb.
Heb je 2 sloten met 1 bank, dan 1x 8 Gb bijplaatsen, heb je 4 sloten met nu 2 bankjes, dan 2 x 4 Gb bijplaatsen van hetzelfde type als er nu in zit.:thumb:
 
Dank

Dank jullie wel voor jullie reacties.

Ik ben er weer eens ten onrechte van uitgegaan dat deskundige winkels goede adviezen geven.
Ik heb echt 3x gevraagd of het geheugen wel goed was wat ik kocht, maar de verkoper wist het zeker.
Volgende keer doe ik het zoals jullie aangeven.

Groet

Jerry :thumb:
 
Precies. Zoals Scrapheap aangeeft is dat de enige juiste methode. Ik heb hetzelfde meegemaakt. Termen als 'deskundig', 'goed geholpen', 'zeker weten' moet je niet meer gebruiken. Blijkt later altijd dat je daarmee mooi op de koffie kunt komen (teleurstelling).
 
Hé bah, da's een nare ervaring !
De winkel weer contacteren en het verhaal doen, en je krijgt een antwoord op jouw vraag (wat je nu dus gaat doen met die foute geheugenrepen, dezen passen daadwerkelijk niet en zijn jou aangeraden op advies van winkelmedewerker)

Niet geschoten is altijd mis !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan