e-mail en contact personen uit onedrive opslaan op externe schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem 2

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Berichten
470
Hallo , weer hulp nodig vanuit helpmij.

Ik heb microsoft outlook ( onedrive ) windows 10 en wil mijn e-mail en contact personen avnuit ondrive kopieeren naar een externe schijf .
Helaas staat in vele tips op google dat als ik een e-mail bericht of map selecteer er een downlad verschijnt waarmee ik het naar een map op de laptop of externe schijf kan kopieeren.
Het verschijnt dit niet en wat nu.
Kan dit op een andere manier om deze 2 mappen te kopieeren.

alvast bedankt willem
 
Volgens mij is het bij dat soort programma's niet mogelijk/gewenst om mappen te kopiëren en als kopie/back-up te gebruiken. Dat gaat volgens mij via importeren en exporteren (e-mails en contactpersonen). Dus als kopie/back-up kiezen voor > Exporteren.
 
Laatst bewerkt:
dag senso , ik begrijp je antwoord niet helemaal , je schrijft dat het niet kan en wel ( Dat gaat volgens mij via importeren en exporteren (e-mails en contactpersonen). ook op google schrijven mensen dat het wel gaat alleen verschijnt de download bij mij niet.
dus als ik niet meer in outlook zou kunnen ben ik alles kwijt of kan ik het anders via een tijdrovend klusje 1 voor 1 kopieeren uit een map. in bepaalde mappen staan bij mij b.v. rekeningen van elektonica en van de verbouwing die ik veilig wil stellen. en niet alleen via outlook.
 
Ik begrijp het nu iets beter. One Drive is Cloud en jij wilt een kopie op een externe schijf. Maar staan die mails en contactpersonen dan niet op jouw eigen schijf en worden die niet gesynchroniseerd met One Drive?
Dus als ze wel op jouw eigen schijf staan dan toch importeren en exporteren gebruiken. Staan ze alleen op One Drive dan moet iemand anders je helpen, want ik werk niet met Outlook en One Drive.

Overigens staan de e-mails en contactpersonen wel op jouw eigen schijf dan moet je altijd systeemkopieën maken! Dan kun je alles (OS, programma's en bijbehorend data) altijd herstellen.
 
Laatst bewerkt:
nee senso , deze worden in een cloud gezet , niet op mijn harde schijf zover ik weet als leek.
dus wat nu.
 
Onedrive bestaat uit synchronisatie tussen 1 of meer folders op je PC en een opslag ergens op het internet.
Kijk dus in de instellingen van Onedrive welke folders daar voor worden gebruikt:
Onedrive.jpg
 
Ja goed, ik schrijf dat ik Outlook en One Drive niet gebruik. Dus stel de "Cloud" is niet beschikbaar, kun jij niets. Mooie boel!
Kijk hier eens naar. Misschien staat er een goede omschrijving of een video bij.

Overigens bedoel je met rekeningen, facturen die als bijlage verzonden zijn? Die sleep ik altijd naar het bureaublad of map en plaats die dan in de map Factuur, met een omschrijving als > 2019-02-26_Factuur_Jansma & Zn_SSD 500GB
 
Laatst bewerkt:
oke dank je senso , mits iemand anders een oplossing weet zal ik dit 1 voor 1 moeten doen, een tijrovende klus.
Jammer maar toch bedankt voor de moeite, wacht even een paar dagen af of iemand wel daarme ervaring heeft anders sluit ik deze vraag af.

bednakt senso voor de moeite , willem
 
Kijk nog even naar het antwoord van Edmoor en mijn link. Bekijk eens zo'n video die daar staat. Het is wel mogelijk zoals jij aangeeft. Hier staat een uitleg. Free Methods: Backup OneDrive Files to External Hard Drive. Dus het moet kunnen!
 
Laatst bewerkt:
hallo edmoor, wat je schrijft is voor mij als leek niet duidelijk.
begrijp ik dat er iets op mijn pc zoe moeten staan.
 
Je moet natuurlijk wel de basisbegrippen van OneDrive weten. Gezien de inhoud van post 1 zou het kunnen dat je wilt downloaden van OneDrive naar een onjuist geformatteerde externe HDD. Deze moet NTFS geformatteerd zijn. Let op!!! Bij formatteren worden alle gegevens op de schijf gewist!
 
ja senso , deze is ntfs geformatteerd en niet FAT. bedankt voor de tip/suggestie
 
Dag senso en edmoor.
Het is gelukt en eigenlijk is het heel simpel toen ik de mappen e-mail en documenten selecteerde kwamen deze op de pc in een map onedrive.
Dit had ik nooit gevonden zonder hulp,voor mij onbegrijpelijk hoe jullie deze informatie op internet vonden. ik had al op verschillende sites gezocht.
Ben al ontelbare keren geholpen door helpmij en zover ik weet ook al een paar keer door edmoor.
Super opnieuw,

nogmaals bedankt en hopelijk tot ziens , willem
 
Geweldig dat het gelukt is.:thumb:
Edmoor is nog vrij nieuw hier.;):d:d:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan