• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Maximaal aantal auto's op een bepaald moment

Status
Niet open voor verdere reacties.

BOUKES

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2016
Berichten
123
Is de bijlage staan parkeertransacties van ( in dit voorbeeld) 29-januari
Hoeveel auto's hebben er maximaal TEGELIJK gestaan op een bepaald moment van de dag.
In totaal hebben er 153 auto's in de garage gestaan, maar als bijvoorbeeld iemand na 13:45 uur de garage in moet de auto bovenaan ( die om 13:45 de garage uitging) niet meer worden meegeteld.
Hoe kan ik dit berekenen??
 

Bijlagen

  • Parkeer Transacties.xlsx
    335,7 KB · Weergaven: 32
Dat is een leuke..

Ik kwam tot een oplossing door voor elk uur een kolom te maken met een formule die test de auto in de garage was op dat uur.

De formule is
Code:
=--AND(I$2>=$C4143;I$2<=$F4143+($F4143<$C4143))

De uitkomst is een 0 (niet aanwezig) of een 1 (wel in garage)

en op een aparte sheet dan de bezetting per uur te berekenen met een sommen.als functie

zie bijlage
 

Bijlagen

  • Copy of Parkeer Transacties.xlsx
    969,1 KB · Weergaven: 22
Is een AANTALLEN.ALS functie niet handiger? Bijvoorbeeld, het aantal auto's op 29-1 met customer_ID "1-1OR-833" tussen 13:00 en 14:00 is te berekenen (uitkomst 67) met:
Code:
=AANTALLEN.ALS($A$39:$A$4143;$A39;$B$39:$B$4143;$B39;$C$39:$C$4143;">"&"13:00";$F$39:$F$4143;"<"&"14:00")

Maar begrijp ik nu goed dat je het maximum aantal wilt weten van auto's die tegelijk in de garage hebben gestaan? Mijn vragen dan:
- welke tijdperiode spreken we dan over, per uur, per kwartier, per dag?
- waar moet de uitkomst komen te staan in de sheet?
- gaat het per klant? Dus 1 identieke customer_ID? Of totaal aantal auto's van meerdere customer_ID's?

Graag enige verduidelijking.
 
Uitleg

Er mogen maximaal op 1 en hetzelfde moment 100 auto's in de garage staan.
Ik wil dus weten op welk blokuur er meer auto's dan 100 staan.

De oplossing van Roel lijkt na een eerste blik te kloppen. Uitkomst graag op een nieuwe werkblad
 
Door opmerking van AlexCel over aantallen.als functie bedacht ik mij dat dat wel handiger zou kunnen zijn. en om problemen met eindtijden na middernacht te voorkomen heb ik 2 nieuwe kolommen gemaakt met combi datum en tijdstip. (de kolommen per uur zijn weg)

Ik heb dus een nieuw overzicht gemaakt in 2 delen.
1 overzicht van de hele maand met een soort "heat map" met de bezetting per uur

En bovenaan een mogelijkheid om op 1 bepaalde datum en tijd met verschillende intervallen (5,10,15,30 minuten) te kunnen zien hoeveel autos er staan.
Dat geeft interessante nieuwe inzichten in hoeveel auto's er teveel staan en hoe lang dat duurt.
 

Bijlagen

  • Copy of Parkeer Transacties2.xlsx
    773,5 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
Top roel

Je hebt echt iets moois gemaakt bedankt Roel:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan