Achtergrond

Status
Niet open voor verdere reacties.

kappel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Berichten
1.399
Hoe plaats ik een achtergrond in de pagina's.
Thema is Generate Press
 
als je een theme hebt waarbij je de achtergrond van de website kan veranderen, kan je dat doen in het dashboard bij weergave en dan customizer.

op de site vind je how does it work, dus je had ook even naar de website van het theme kunnen gaan,

https://docs.generatepress.com/

en niet onbelangrijk, heb je de gratis versie of heb je het theme gekocht?

Wil je echt in de pagina's als ik het echt letterlijk lees, zul je in de style css moeten duiken. Of kijk eens of aar plug-ins voor zijn. Maar hoe meer plug-ins je gebruikt voor een website, hoe slomer je website kan worden.
https://nl.blogpascher.com/wordpres...-wordpress-create-the-back-vlakken-aangepaste

Nog een tip: verplaats je in de kijker/bezoeker van je website. Stel, je komt op een website waar alle pagina's een ander achtergrond hebben, hoe vind je dat zelf? Ik zou gelijk wegklikken omdat het voor mij vreselijk irritant en chaotisch overkomt. Een rustige website is altijd prettiger.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie je een hoop vragen stellen, Kappel. Erg goed!
Maar het wordt ook aangeraden om zelf ook wat te vinden. De meeste vragen zijn eenvoudig te vinden via Google als je zoekt op:
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=wordpress+change+background+generate+press

Verder ga ik met Femke mee. Je moet niet voor alles een plug-in gebruiken. Het beste is om de layout-zaken via HTML in te (laten) bouwen.
Denk bijvoorbeeld eens aan een slider/galery, of een lightbox om foto's uit te lichten. Die vind je overal wel als je bijvoorbeeld op Google zoekt naar 'JavaScript slider'.
Hoe meer plug-ins hoe zwaarder je site, en mogelijk zelfs onveilig als de plug-ins een veiligheidslek hebben. En dan is het nog maar hopen dat er op tijd een patch (oplossing) voor uit komt.
 
Laatst bewerkt:
Beste Femke - php4u, dank voor jullie support.

Mijn vraag was hoe kan ik een afbeelding op de achtergrond zetten, deze vraag was niet helemaal correct want ik dacht als ik weet hoe ik het er in zet dan weet ik ook hoe ik het er weer uit kan krijgen, maar dat is nog niet gelukt.

De doelgroep voor deze site is de bridgeclub, de gemiddelde leeftijd van de leden is van voor de oorlog(2e).
Op de site wordt op de clubdagen de resultaten gezet. www.bridgekoggenland.nl. en daar wordt door vriend en vijand veel naar gekeken.

Wat ik nu heb heb voldoet eigenlijk aan de behoefte maar ik ben wel nieuwsgierig wat er verder zoal mogenlijk is.

Ik gebruik het gratis thema Generate Press,
Elementor en Page Builder by SiteOrigin.


Ik heb een WordPress boek voor me liggen en kijk naar veel YouTube filmpjes.
Ferdy Korpershoek
Martijn Baltes
Robin Musterd.

Groet.
Nico
 
Dat schreef ik toch?? dat je het daar moet zoeken.

zie bijgevoegde screenshots.
De ene geeft aan dat je bij Weergave kan, maar screenshot 2 geeft aan dat het theme van deze website nog een customizer heeft waar je dus ook de achtergrond kan veranderen.
 

Bijlagen

  • dd10.jpg
    dd10.jpg
    6 KB · Weergaven: 18
  • dd11.jpg
    dd11.jpg
    15,9 KB · Weergaven: 30
Klopt, had je al gezegd. Ik ga weer blij verder en hoop voorlopig geen beroep meer op anderen hoef te doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan