Outlook 2003 ontvangt niet van en verzendt niet i.s.m. Gmail.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rtist

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2019
Berichten
6
Hallo,
Outlook 2003 ontvangt niet van en verzendt niet i.s.m. Gmail.
Besturingssysteem Win7. Outlook is onderdeel van Office 2003 Small Businesses.
Na jarenlang probleemloos gebruik krijg ik nieuwe e-mail niet meer doorgezonden vanuit Gmail, ook blijft een vanochtend uit Outlook verzonden mail "hangen" in de outbox. (Een paar dagen eerder verzond Outlook nog wél naar een ander account (bij Ziggo).
Als ik in outlook op de knop "verzenden/ontvangen" klik, krijg ik de melding "u hebt niet de juiste machtigingen voor deze map". Die machtigingen staan volgens mij alle op "volledig beheer".
Heb Outlook verwijderd, register opgeschoond, PC opnieuw opgestart, Outlook opnieuw geïnstalleerd, alle instellingen in de web-interface van Gmail en die van de accountinstellingen van Outlook uitentreuren gecontroleerd, bestaande account verwijderd/opnieuw geïnstalleerd. Niets werkt.
Mail verzenden/ontvangen met de web-interface van Gmail lukt wel.
Wie heeft de oplossing?

vrgrtn en met heel veel dank,
Richard
:confused:
 
Kijk eens hoe groot je .PST bestand is. Groter dan 2GB en in Outlook 2003 format, dan heb je mogelijk een probleem.
 
Outlook 2003 ontvangt niet van en verzendt niet i.s.m. Gmail. (2)

Van Roger S. ontving ik antwoord op mijn vraag, waarvoor hartelijk dank! Ik ben op weg, maar ben er helaas nog niet helemaal. Enig zoekwerk naar antwoord op de vraag hoe dan het bestand Outlook.pst te verkleinen bracht mij bij de MS-Community en het antwoord:

"Ga naar Bestand -> Info -> Accountinstellingen -> Accountinstellingen -> Tabblad Gegevensbestanden.
Selecteer het betreffende gegevensbestand en kies Instellingen.
Als het een PST-bestand is, dan staat daar meteen de knop Nu comprimeren.
Als het een OST-bestand is, gaat u naar het tabblad Geavanceerd -> Instellingen van Outlook-gegevensbestand -> Nu comprimeren."


In de Verkenner van mijn Win7, noch in Outlook2003 kan ik deze handelwijze terugvinden. In welk programma kan ik dit vinden?

met vriendelijke groet, en opnieuw met heel veel dank voor al jullie moeite,

Richard
 
2019-03-05_16h02_24.png

Dit is te vinden onder de accountinstellingen. Daar zie je ook meteen het pad naar je .PST bestand. Vanuit verkenner kun je de grootte zien.


Waar het om gaat is of er nog iets achter "Outlook Data File" staat (zie afbeelding). Indien ja, dan is de grootte zoals die nu is van belang. Meer dan 2GB kan betekenen dat je bestand corrupt is geraakt. Typisch probleem bij oude versies van Outlook. Comprimeren zal dan ook niet helpen.
 
Hai Roger S,

Dit is wat er bi mij staat:
Knipsel.PNG

(Dank weer voor je hulp...)

vrgrtn,
:confused:
Richard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan