Keuzelijst met invoervak. Zoek een record in een formulier.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanStegeman

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2013
Berichten
9
Erg bekwaam in VBA ben ik niet. Dat blijkt maar weer eens nadat ik vanavond bezig was met een formulier waarop ik een Keuzelijst met Invoervak (In access2019 "Keuzelijst" geheten) maakte (met een wizard).
Access 2019 maakt dan een 'ingebouwde macro' aan. Ik wil dat echter niet want van macro's wordt ik een beetje kriegel. Zeker in de nieuwere versies van ACCESS. Bovendien wil ik na deze actie allerlei andere gebeurtenissen laten plaatsvinden die ik niet met een MACRO wil laten gebeuren.

De ingebouwde macro maakte van mijn keuzelijst in de actie "NA bijwerken" iets met ="[ID] = " & Str(Nz([Screen].[ActiveControl];0)) waarbij het eerste record wordt gezocht dat voldoet. (werkt goed)

Ik wild dat dus ombouwen naar VBA en schreef heel moedig:

Private Sub Keuzelijst76_AfterUpdate()

Set rs = RecordsetClone

rs.FindFirst "[ID]= " & Me![Keuzelijst76]

End Sub


Kan het eenvoudiger zou je zeggen.
Maar … het werkt niet. Wat ik ook probeer het veld ID wordt niet gevonden. Ik heb nu eden uurtje geprobeerd, met allerlei varianten op een thema … het lukt me niet.

Wie geeft me een duwtje in de goede richting.

Groet,

Jan
 
Als we even vergeten dat een keuzelijst in Access 2019 nog steeds bestaat, en daar vermoedelijk nog steeds keuzelijst (listbox) heet, net als een keuzelijst met invoervak een combobox is, dan zou ik de keuze op deze manier aanpassen (en dus van de AfterUpdate afblijven/weggooien)
Code:
Private Sub Keuzelijst13_Click()
Dim rst As Recordset

    Set rst = Me.RecordsetClone
    rst.FindFirst "ArtiestID = " & Me.Keuzelijst13
        If rst.NoMatch Then
            Msgbox "Record not found"
        Else
            Me.Bookmark = rst.Bookmark
        End If
    rst.Close
End Sub
Eigen voorbeeldje van gemaakt, dus wel even de velden aanpassen.
 
Octafish,

Hartelijk dank. Als altijd word ik van jouw hulp helemaal blij. Het werkt prima ....

Groet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan