Een "moederbord" dat geluid maakt ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal

Ik heb o.a. een ASROCKS moederbord dat een hinderlijk, irritant piepend geluid maakt.
Alles heb ik (volgens mij al geprobeerd)
de Voeding vervangen
De CPU Fan vervangen
De 2de Harddisk losgekoppeld.
En het enige dat overblijft is de SSD (SAMSUNG 860 EVO), en zodra deze "werk moet verzetten" zoals het Optimaliseren, is dat vervelende geluidje constant.

MAAR in een SSD zitten geen bewegende delen dus waar komt dat geluid vandaan??

En nog belangrijker is: hoe maak ik een eind aan dat geluid?

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Alles wat ik lees is dat een SSD geen geluid maakt. Zet hem dan in een andere pc. Wat doet die dan als die "Optimaliseert" (proces)?
 
Laatst bewerkt:
Hallo lange Pier

En wat als je geen specifieke videokaart in je systeem hebt. (Ik maak gebruik van de videokaart die op(in) m'n moederbord zit)
Volgens mij komt dat K*t-geluid uit de voeding. Ik heb dan ook na het lezen van jouw bericht een nieuwe voeding besteld.
Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Verplaatst van Win 10 naar de juiste sectie.
Succes verder.
 
Hallo Mik Zjegger

Dat je zo'n vraag verplaatst is tot daar aan toe, maar schrijf er in het vervolg even bij Waar naar toe je die vraag hebt verplaatst. Want Als er gesproken wordt over Coil Whining is het niet duidelijk waar naar toe, temeer omdat er werd gesproken o.a. Lange Pier over een videokaart
Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Als je op de link klikt waar hij heeft gestaan kom je vanzelf in de sectie waar hij nu staat.
Bij je instellingen van je account "Berichten en Notificaties" Standaardmodus voor abonnementen op vragen=directe e-mailnotificatie.
Dan krijg je automatisch de juiste link.
Peace of cake.
 
'Waar naar toe' is helemaal niet nodig. Beetje slim zijn.
Naast Welkom op Accountnaam klikken en daar staat:
1. Zoek alle berichten van gebruiker
2. Zoek alle berichten die gestart zijn door gebruiker
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan