Screen capture, grabber

Status
Niet open voor verdere reacties.

KarelStromph

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2013
Berichten
120
Al jaren download ik diverse documentaires van diverse NPO zenders, met behulp van Gemiste Downloader https://www.helpdeskweb.nl/gemistdownloader/ doch sinds enige dagen maken deze zenders gebruik van DMR-blokkering. Je kunt ze weliswaar zien, maar NIET opnemen.

Omdat het via de URL niet meer mogelijk is, lijkt het me, dat de enige andere manier is schermopnamen te maken. Wie weet een goede screen capture (grabber) programma? Het gaat om mijn computer, Windows7 (en laptop W10). De Laptop wil ik niet graag gebruiken omdat ik daarop direct van de TV met een Grabber van Silvercrest opneem. Deze laptop is dus continue bezet. Ik heb diverse gezien, maar weet niet hoe GOED ze zijn, wil ik graag van een gebruiker horen.

Graag de naam een goede grabber.

Groet, Karel
 
Ik vind als screen recorder "Movavi Screen Recorder" ideaal! Gebruik het bijna dagelijks.

Heb je hier als antwoord genoeg aan?
 
Beste Damnsharp,

Ik hoop het, ik ga het proberen en daarna hoor je het wel. De voorbeelden zijn op W10, maar ik wil het op mij W7 installeren. Als het jou bevalt, zal mij ook bevallen (den ik). Voor de goed orde het gaat mij om video, om een filmpje, dat op mijn scherm afgespeeld wordt, en NIET om losse plaatjes. Ik denk dat ik pas vanmiddag zo ver ben.

Overigens op mij huiskamer TV neem ik op met een Silvercrest Grabber, heel goed. Grabber1.jpg in 2004 gekocht bij Lidl voor € 14,99. Werkt altijd. Het staat niet op het plaatje, maar er wordt een aangepaste scart meegeleverd. Als je geen scartaansluiting meer op je TV hebt kun je een HDMI->Scart converter kopen.Scart-Grabber.jpg

Tot vanmiddag, Groet, Karel
 
Laatst bewerkt:
Ja het programma neemt echt video op.

Om trouwens video te converteren gebruik ik Freemake Video Converter -> ook ideaal.

En goede tip van je over die tv grabber van Silvercrest :thumb:
 
damnsharp,

Wat bedoel je met converteren? Wat moet er geconverteerd worden? Onder welke extensie komen ze binnen? De films die op mijn computer binnenkomen doe ik in .mp4 ze zijn altijd NETTO (dus reclamevrij). De opnames via de Silvercrest Grabber bewerk ik met Nero.

20150511-b TV2.jpg zo werkt het.

Groeten, Karel
 
Oh Karel dat is wat offtopic, soms moet ik andere video bestanden van andere omzetten en dan gebruik ik Freemake Video Converter.
Was dus aanvullende info.
 
Oke Damnsharp,
Ik snap het. Maar dat betekent, dat je je veel bezighoudt met video. Weet jij een groep mensen op te trommelen, om NPO aan het jasje te trekken, om de downloads voor opname weer vrij te geven. Zoals je weet mag je voor jezelf copies maken en in de prijs van lege DVD's zitten een paar dubbeltjes royaltyvervangers (dus je betaalt vooruit royalty's omdat je gaat copiëren). Ik ga een klacht tegen ze indienen in Brussel wegens het schenden van de derde vrijheid (universele rechten van de mens: vrijheid 1=persoonlijke bewegingsvrijheid, vrijheid 2=vrijheid van goederen, 3=vrijheid van etherstroom. Ik wou dat duizenden mensen dat deden, en dat de opvolger van Neelie Croes de NPO een miljoen boete oplegde. Ook de copy-once vlag die ze 2 jaar geleden ingevoerd hebben moet weg. Hier komt het klachtformulier. Je klacht is gericht tegen de regering van NL (eigenaar van NPO), maar die moet NPO dan tot orde roepen.

https://ec.europa.eu/assets/sg/report-a-breach/complaints_nl/
 
@karel, ik hou me meer met websites bezig maar soms ook video voor klanten. Je laatste vraag daar heb ik geen antwoord op.
 
Van mij mag het dicht, al ben ik verbaasd, dat er maar één program (dat ik zoek) zou bestaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan