• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hulp bij bescherming van formules zonder werkblad te beveiligen mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mathijs CM

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
342
Goede avond,

Heb weer eens wat gestoeid in programma voor duiven, met berekeningen.
Sommige zaken lukken mij niet of niet op de manier zoals ik zou willen.

Heb er een voorbeeld bij gedaan, verder wat uitleg gegeven.

Met vriendelijke groeten en alvast bedankt voor jullie eventuele moeite.

Math alias weisneus
 
probeer dit is in D13
Code:
=ALS(A13="";"";(ALS(A13>$D$9;0;AFRONDEN($D$12-(A13-1)*$D$11;1))))
hoop dat je de rest dan zelf kan
 
Voortbordurend op het voorgaande maar met een andere formule voor de prijsberekening. (geeft dezelfde uitslag maar eenvoudiger)

ps in de formule van edmoor zit er een foutje in de F kolom: in F13 moeten de waarde uit cel F9 en F12 nog vast gezet worden.
Code:
=ALS(C13<>"";ALS(C13>[COLOR="#FF0000"]$[/COLOR]F[COLOR="#FF0000"]$[/COLOR]9;0;AFRONDEN([COLOR="#FF0000"]$[/COLOR]F[COLOR="#FF0000"]$[/COLOR]12-(C13-1)*$F$11;1));"")
 

Bijlagen

  • punten prijsduiven.xlsx
    16,4 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Bescherming formules

Goede morgen

Heb een en ander eens bekeken en ga er dadelijk mee stoeien, wat ik tot nu toe gezien heb is prachtig.
Helaas kan ik nergens iets vinden hoe ik de formules kan beschermen, dus als ik de prijzen vanaf 2 tem ,,, weghaal moeten de formules blijven staan.

Math

NOOT: Weet niet of dit kan , in ieder geval bedankt
 
In mijn voorbeeld blijven de formules gewoon staan als je A13 t/m C13 leeg maakt.
 
hulp bij bescherming formules.

Goede morgen Edwin

Jou bestand is dus Kopie van TestAantalPunten? Er heeft iemand ook aangegeven dat er een foutje inzat, is dat inmiddels verwijderd?
Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat de formules blijven staan als ik toch de gegevens weghaal.
Ik ga er zelf nu even mee stoeien.

In ieder geval bedankt tot zo ver, ga het helemaal op mijn gemak bekijken.

Bedankt iedereen dus
Math
 
Als je niks met de cellen doet waar die formules in staan verdwijnen ze echt niet.
Je ziet alleen geen waarden meer staan als je A13 t/m C13 leeg maakt.
 
Hulp bij verbergen formules etc

Beste mensen en in het bijzonder Edwin,

Heb alles eens goed tot me laten doordringen en heb bestandje iets aangepast waardoor het misschien beter te begrijpen is.
Dit komt omdat er iets niet in de formule ergens iets goed staat, waardoor de laatste duiven geen punten krijgen terwijl dit wel zou moeten.

Verder blijven formules inderdaad mooi staan maar kan ze wel verwijderen terwijl dit behalve paar rijen niet mogelijk zou moeten zijn

Met vriendelijke groeten

Math
 
Dag Mathijs

Pas eens de formule aan kleiner en gelijk =als(en(A17<=$D$9).’...

Dirk
 
bestand aangepast, mochten er nog vragen of opmerkingen zijn laat gerust iets weten.
 

Bijlagen

  • punten prijsduiven (1).xlsm
    23,4 KB · Weergaven: 38
Hulp bij bescherming etc

Goede middag heren,

Dit is inderdaad prachtig en werkt perfect, hoe U dit gedaan heeft is voor mij een raadsel, maar dat geeft niet.
Hiermee kan ik inderdaad mooi werken. Want als ik de gegevens van de vlucht heb ingegeven kopieer ik die naar ander werkblad, daar staan de gegevens dan veilig.
Ik wis de inhoud op het eerste werkblad, vervolgens sla ik bestand op.
De week erop komt nieuwe uitslag, pas de gegevens en ik kan werken omdat de formules inderdaad nog perfect werken.

Ik stoei er nog even mee, wanneer ik niets meer tegenkom stel ik de vraag als opgelost (waarschijnlijk na 2 weken).
Mocht U toevallig nog een betere oplossing hebben dan verneem ik dat uiteraard graag.

Nogmaals bedankt voor de genomen moeite

Math
 
Goede middag nogmaals,

Kunt en wilt U mij eens vertellen hoe U dit probleem heeft opgelost?
Heb volgens mij gezien dat het bestand dan wel het werkblad beveiligd is, maar dat kan ik bij openen opheffen als ik wil, heb ik gedaan, maar wat gebeurd er de volgende keer met het bestand, dan toch weer beveiligd?

Math
 
Als je de beveiliging opheft zal hij de volgende keer NIET opnieuw aanstaan. Dit kan natuurlijk wel geregeld worden in een macro, net zoals het opslaan van de gegevens op een ander blad. Het gedeeltelijk beveiligen van het werkblad kan geregeld worden in de tab uitlijning bij bescherming.
 
Hulp bij beveiliging en formules

Beste Emields,

Kom nog een keertje terug aangezien ik wat wijzigingen heb doorgevoerd. Het bestand werkt perfect maar ik heb paar denkfoutjes gemaakt, zoals bv de kolom ringnummer niet opgenomen terwijl ik deze later tocht nodig heb.
Met mijn redenatie ben ik uitgegaan van als duif 1 goed staat, werken vanaf duif 1 naar duif 2 en zo verder.
Ik weet niet of je 2 formules zou kunnen samenvatten, maar zou makkelijker werken zijn.

Ik heb bestand bijgevoegd maar met opzet wel de inhoud bewerkt maar nog niet gewist.
Als ik namelijk niet eerst inhoud weergeef kan ik niets kopieren etc.

Dit heeft geen haast, maar ik blijf zelf ook proberen

Math
 
Gans de opzet een beetje veranderd, bekijk het maar rustig
 

Bijlagen

  • punten prijsduiven (1).xlsm
    62,4 KB · Weergaven: 34
Hulp bij bescherming formules etc.

Goede middag Emiels,

Heb een en ander eens goed en op mijn gemak laten doordringen.
Uiteraard zijn er dan ook nieuwe wensen en eventuele opmerkingen aangezien ik niet altijd iets begrijp.

Misschien ook makkelijker als we niet via hier werken maar op ons eigen emailadres.
Werkt misschien wat prettiger en dan kan ik de vraag als opgelost aanmerken .

Heb "nieuw" bestand bijgevoegd.

Geef mar even aan hoe we eventueel gaan verder werken of dat je zegt nee laat maar, hetgeen ik dus niet hoop.

Math
 
lees ook uw meldingen
 

Bijlagen

  • punten prijsduiven (1).xlsm
    81,7 KB · Weergaven: 27
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan