Ethernet Wel via Switch niet via Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartvd99

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2019
Berichten
4
Vandaag ben ik tegen een probleem aangelopen waar ik echt niks van kan maken. Op zolder heeft altijd een switch gelegen die in aangesloten via een cat5e kabel aan de router/modem van Ziggo welke op de beneden verdieping ligt. Via de switch heeft mijn laptop gewoon internet echter heel erg traag door de switch die er tussen zit. (Dit is een ouderwetse fast ethernet switch 10/100Mbit). De andere apparaten die aangesloten zitten aan de switch staan uit dus ik dacht ik verbind mijn laptop rechtstreeks aan de kabel die verbonden zit aan de router. Zo omzeil ik de bottleneck.

Hier ontstaat het probleem voor een voor mij onbekende reden weigert mijn computer verbinding te maken met het internet laat staan het Lan netwerk. In plaats hiervan krijg ik de melding dat het netwerk niet geïdentificeerd kan worden.

Iemand die weet waar dit aan kan liggen??
 
Eerste hulp:
Zet de modem en router uit.
Wacht een kleine minuut.
Vervolgens zet je eerst je modem aan en wacht je tot deze helemaal is opgestart. Daarna zet je de router aan. Nu zou alles moeten werken.
 
Eerste hulp:
Zet de modem en router uit.
Wacht een kleine minuut.
Vervolgens zet je eerst je modem aan en wacht je tot deze helemaal is opgestart. Daarna zet je de router aan. Nu zou alles moeten werken.

Bedankt voor de reactie. Maar dit is uiteraard het eerste wat ik heb geprobeerd. Werkte helaas niet.
 
Gelet op het feit dat dit een oudere switch betreft. Is de kabel naar boven niet toevallig een cross-kabel in plaats van straight?

http://www.bb-elec.com/Learning-Cen...et/Ethernet-Cables-RJ45-Colors-Crossover.aspx

Hoi RogerS,

Naar aanleiding van uw reactie heb ik het 1 en ander gecheckt. Ik heb een kabel tussen mijn computer en router gedaan waarvan een zeker weet dat dit een straight utp (patch) kabel is. Dit mocht niet baten. Hierna heb ik een andere laptop, welk een linux systeem draait, geprobeerd. Deze lijkt het zelfde probleem te ondervinden. Er wordt heel lang gezocht naar het netwerk met uit eindelijk een melding dat het netwerk niet kan worden geïdentificeerd. Dus ik denk dat er met redelijke zekerheid kan worden gezegd dat het probleem bij de Modem/Router van Ziggo ligt. Wat logisch zou kunnen zijn. Vroeger zat die switch er nog niet tussen en stond er een desktop op de betreffende zolder kamer, deze was rechtstreeks verbonden aan de router. Toen werkte het nog wel, in combinatie met een andere router. Sinds een jaar hebben we dus een andere Modem/Router gekregen van Ziggo...

Of is dit volledige onzin?
 
Laatst bewerkt:
En dat op zolder was echt een switch en niet toevallig een router?

Kan anders niet echt bedenken waarom het nu niet meer werkt
 
Misschien zit ik er geheel naast nu, maar staat je DHCP wel aan in je router?
 
Begin eens met begin, voor ons zal het gemakkelijker zijn. het is soms een prulletje van niets ("succes")
Probeer alleen Connect Box DOCSIS 3.0 eens aan te sluiten met kabel naar je pc. heb je internet? ok.
Probeer dan zonder kabel. Verder testen met je router enz..... Blijft in de buurt van je modem/router
 
Krijg het idee dat het modem in bridge modus staat.

Dit verandert er in bridge-modus

Alle wifi-opties van het modem gaan uit.
De DHCP-server en NAT-instellingen vervallen.
De firewall schakelt uit.
Je kunt Wifispots niet meer gebruiken.
De LAN-aansluitingen 2 t/m 4 gaan uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan