Probleem met email versturen vanaf D-Link camera's

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnyBoy

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2000
Berichten
276
Mocht mijn vraag hier niet op de juiste plaats staan, moderator, verplaats het dan maar gerust.

Sinds enkele weken kan ik bij mijn beide D-Link camera's geen emails meer versturen naar mijn gmailadres. (ook naar geen andere emailadressen)
De instellingen staan nochtans zoals voorheen, er is niets aan gewijzigd. (zie bijlage)
Wel krijg ik als ik naar dde website van D-Link ga een pop-up te zien dat ze in onderhoud zijn (zie bijlage), maar die datum is al verstreken en de melding wordt toch nog steeds getoond. Ligt het hieraan?
Wie kan mij verder helpen zodat ik opnieuw emails van mijn camera's kan ontvangen?

mvg, Johny
 

Bijlagen

  • gmail-camera.jpg
    gmail-camera.jpg
    22,7 KB · Weergaven: 45
  • schedule maintenance.jpg
    schedule maintenance.jpg
    95,7 KB · Weergaven: 47
Welke melding krijg je als je de Test knop gebruikt?
Ik zie er bij Username geen @gmail.com achter staan.
Voor zover ik weet is dat verplicht.
Heb je in de Gmail web interface ook ingesteld dat mindere veilige apps zijn toegestaan?
https://support.google.com/accounts/answer/6010255?hl=nl
 
Laatst bewerkt:
Ik zal morgen nog alles eens uittesten. Ik laat hier dan wel een bericht achter. Welterusten.
 
Afgezien van het feit dat ik met edmoor meega voor wat betreft de username, vraag ik mij af wat het webportaal van D-link met het versturen van de mails te maken heeft..?
Je verstuurd toch rechtstreeks naar de smtp-server van gmail..?
 
Ik test vanavond alles nog eens uit. Het heeft nochtans altijd met deze instellingen gewerkt. Wordt vervolgt! Bedankt om mee te denken!
 
de instellingen staan correct. De usernaam moet zonder @gmail.com zijn.
Het rare is dat ik wel e-mail notifications krijg van de bewegingsdetectie. Dat werkt dus wel.
Ik weet niet (of vind niet) hoe ik de website van D-Link als vertrouwd moet zetten als mindere veilige app.
Via Geavanceerde instellingen krijg ik wel de melding "deze site is niet veilig" maar kan dan wel gewoon doorklikken op naar de plaats waar ik alle gegevens moet invullen. Er verschijnt hier wel rechtsboven:" certificaatfout" maar dat was vroeger ook zo.

Voorlopig werkt het dus nog niet om e-mails met foto's of video's te ontvangen op mijn gmailadres.
 

Bijlagen

  • niet veilig.jpg
    niet veilig.jpg
    89,9 KB · Weergaven: 51
  • certificaatfout.jpg
    certificaatfout.jpg
    141,8 KB · Weergaven: 52
En mijn vraag over de Test knop?
 
Het probleem is sinds gisteren opgelost. Ik had een google agenda van het werk geïnstalleerd en die werkt met een 2 stappenbeveiliging. En blijkbaar kan D-Link daar niet mee om als de camera een email wil versturen. Hij kreeg zogezegd geen bevestiging van zijn opdracht om de email te versturen. Ik heb die google agenda eraf gesmeten en nu werkt alles opnieuw!

Case closed!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan