wachtwoorden gebruikers zelf laten veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik heb het beheer over een domein waarop een aantal gebruikers een eigen account heeft. Deze gebruikers hebben van mij een wachtwoord gekregen om hun e-mail te kunnen ophalen etc.
Het veranderen van die wachtwoorden ligt dus geheel in mijn handen.
Nu zou ik het prettiger vinden als dit door de gebruikers zelf kan worden gedaan, maar binnen het beheersysteem van de webhostingprovider bestaat die optie niet.
Hoe kan ik dit op een eenvoudige manier voor elkaar krijgen?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Om wat voor platform gaat het waarvoor ze een account hebben?
 
Laatst bewerkt:
Ze hebben dus een account bij Versio? Wat heb jij daar dan mee te maken?

Ik vermoed dat je wat specifieke details mist.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik het dan niet goed heb uitgelegd. Het gaat om een domeinnaam die ik in beheer heb en waar ik voor gebruiker1 en gebruiker2, enz. een e-mailaccount heb aangemaakt met bijbehorend wachtwoord.
De gebruikers kunnen uiteraard niet zelf in het beheergedeelte komen van de website, maar ik zou hen graag wel zelf de controle willen geven over het wachtwoord van hun e-mail.
 
Kijk of er een API bestaat?
Voor Direct Admin is die er gewoon.
 
Kijk of er een API bestaat?
Voor Direct Admin is die er gewoon.

De term API ken ik, ik heb ook wel eens ergens een API key in moeten voeren voor de link tussen twee systemen, maar voor de rest is de materie rondom API nog abacadabra... :)
 
Laatst bewerkt:
Soms kan het wachtwoord van een emailadres in Webmail worden gewijzigd.
Misschien kan de gebruiker op "wachtwoord vergeten" klikken dan krijgt het betreffende emailadres een email om het wachtwoord te wijzigen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan