Spam overspoelt mailbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Annemie Raeymae

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2004
Berichten
12
Sinds enige tijd zit mijn mailbox boordevol spam. Zo snel ik deze blokkeer, dienen zich alweer andere aan.
De afzenders lijken vaak op automatisch aangemaakte adressen bestaande uit een willekeurige reeks letters.
Deze vervelende berichten zijn veelal ook niet aan mij gericht; in de kop staat onder de noemer 'AAN' een heel ander e-mailadres als het mijne.
Kan ik dit nog oplossen of verander ik best van e-mail adres? (Ik werk met Microsoft Outlook 2010.)
Gegroet,
Annemie
 
Vraag eens bij je internetprovider om een oplossing? Die moeten toch goede spamfilters kunnen aanzetten.

Gokje: Je zit zeker bij Ziggo?
 
@PHP4U:
Ik zit ook bij Ziggo en heb zo goed als nooit spam.
 
Proximus zegt dat ik spamfilter moet instellen. Dat deed ik eerder al maar het legde alles lam!
Zogezegd zijn ze achter de schermen bezig... hahaha!
 
Hoi,
Ik weet dat er bij de instellingen van Proximus niets te vinden is over spam. (bij Telenet wel)
Volgens mij ga je bij Proximus een andere oplossing moeten zoeken.
Je kan deze eens proberen.(de gratis versie, schijnt goed te zijn, zelf geen ervaring mee)
https://www.mailwasher.net/
 
Als ik spam krijg kijk ik naar de gebruikte woorden.
In Outlook een eenvoudige regel aanmaken en af en toe aanpassen, dat werkt bij mij best goed.
Code:
met "Ð" of "Ñ" of "$" of " the " of " and " of "you" of "dating" of "where" of "find" of "such"
in de hoofdtekst, behalve als de hoofdtekst " de " of " het " of " een " bevat
verplaats de email naar "Ongewenste email"

Let op de spaties!
 
Mijn patent search mails kunnen een aantal van dergelijk woorden uit jouw filter bevatten... het is dus geen goed universeel filter want dan zou ik dat soort mails dus kwijt raken..... Voor mij is het niks dus.
 
het is dus geen goed universeel filter
Klopt als een bus, dat heb ik inderdaad niet beweerd. Iemand die voor z'n werk zowel Nederlandstalige als Engelstalige emails ontvangt heeft er in deze vorm niets aan. Bij mij werkt het prettig, bij iemand anders misschien niet vandaar de opmerking dat de inhoud van spam emails moet worden bekeken.
 
Dank u voor de verwijzing naar het proximus forum!Echt merci!
Ik weet nu alvast dat het een universeel probleem is! Oef! Ik werd zo ongeveer gek.
Het is natuurlijk nog niet opgelost maar ik bekijk het daar allemaal eens.
 
Alle beetjes helpen...

In Outlook ga je naar 'Opties voor ongewenste e-mail'

a) Tabblad Opties
Filter instellen op niveau Hoog (meer ongewenste email wordt onderschept)

b) Tabblad Internationaal = Geblokkeerde topniveau domeinen
Alles aanvinken behalve : de landen van waaruit je email wilt ontvangen.

c) Tabblad Internationaal = Geblokkeerde coderingen
Alles aanvinken behalve : Centraal-Europees, Latijns 3 ISO, Latijns 9 ISO, US-ASCII, West-Europees

Alternatief (Gmail heeft zeer goede antispam)

Een Gmail account aanmaken.
In het beheerpaneel van Proximus instellen dat alle e-mails worden doorgestuurd naar dit Gmail account.
Dan werk je voortaan met Gmail terwijl je huidige emailadres bij Proximus blijft bestaan.

Wil je antispam software, dan zijn dit 2 bekende
Free Mailwasher https://www.mailwasher.net/
Free Spamfighter https://www.spamfighter.com/SPAMfighter/Product_Info.asp

Wil je spam voorkomen?
Gebruik het persoonlijke emailadres alleen voor officiele betrouwbare instanties (overheid, bank, enz.).
Gebruik voor Marktplaats, prijsvragen, enquetes, enz. een 2e tijdelijk emailadres.
Krijg je op dit 2e emailadres veel spam dan verwijder je het en maak je een ander 2e tijdelijk emailadres.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Ik weet dat er bij de instellingen van Proximus niets te vinden is over spam. (bij Telenet wel)
Volgens mij ga je bij Proximus een andere oplossing moeten zoeken.
Je kan deze eens proberen.(de gratis versie, schijnt goed te zijn, zelf geen ervaring mee)
https://www.mailwasher.net/

Ik werk al jaren met de gratis versie van mailwasher en zou deze niet meer willen missen. Jij bepaalt zelf welke emails er van de server op je PC komen en de rest wordt verwijderd.
Je kan ook een whitelist en een blacklist aanduiden maar ik werk als volgt. Ik selecteer eerst alle email om te verwijderen en dan verwijder ik de markering voor de emails die ik wel wil binnen halen op de PC.

Succes
 
@bron
Alternatief (Gmail heeft zeer goede antispam)
Dat geloof ik wel, maar als het een specifiek Proximus probleem is en je wilt toch je mail adres houden, heb j e er niks aan.

Ik heb meer dan 6 mail accounts voor diverse functies en bij verschillende providers.
Vrijwel geen spam, ene paar adressen zelfs NUL, waaronder zelfs een Outlook.com adres, had ik niet verwacht.... en een Disroot.org ook NUL. De HCCNet is bijna nul en via Zonnet ook amper iets.
Het meeste komt binnen via mijn Hotmail account waar ik alle bedrijven mee aanschrijf en zo. Dus daar zitten vast bedrijven bij die lekken.....

Je bent afhankelijk van de zwakste schakel.
Dus zorg voor een goed mail strategie met meerdere accounts:
1. familie/vrienden
2. alle clubs en niet commerciële organisaties
3. bedrijven iig commercieel
4. account met een niet te herleiden naam bijv lidvanditforum@hotmail.com of rommelmail@houtmail.com , waarbij jouw fantasie is jouw grens om ene leuke naam te verzinnnen
5. overige-1
6. overige-2

Alleen op 3 krijg ik dus wat spam.... (een paar per week)
Tja het is meer moeite, maar met een goede strategie hoef je igg de belangrijke mails niet uit de rommel op te zoeken...
Is een mailadres verpest kun je een mailwasher installeren, maar dat vind ik een lapmiddel, ik zou een ander mal adres nemen en mijn contacten laten verhuizen daar heen.
Na en korte tijd is iedereen over (immers je laat het wel een weten)...en kun je het account wel in haar sop laten gaar koken, je kijkt 4x jaar of zo...

Je hoef ok niet bij te houden of die mailwasher het wel goed doet en kijkt die mail washer niet stiekem mee en maken ze een profiel aan van je mail: wat is de AVG van zo en club....
Zou niet op hun blauwe ogen vertrouwen...

Tis maar net waar je belangstelling en strategie ligt, maar my 2 cents.. weg met die handel. Bewezen strategie en geen gekl**i met een mailwasher....

Ook maar 1 of 2 accounts hebben, is een groot risico...

En als de accountnaam hier klopt is het voor spammers een eitje... Met spaties ertussen en zo werkt het toch niet maar het is dan dit?
A n n e m i e . R a e y m a e @p r o ks i m u s . b eeee
 
Laatst bewerkt:
Ook maar 1 of 2 accounts hebben, is een groot risico...
Wat is er gevaarlijk aan 2 accounts? Ik gebruik er twee en krijg rechtstreeks praktisch geen spam. De enige spam die ik binnen krijg is via een contactformulier op de website. Geen ingewikkeld schema/strategie en geen personeel om alle huidige én oude accounts bij te houden :D
 
Lees het forum.... ik denk niet dat de helpers representatief zijn als ze het met 1 of 2 accounts af kunnen en zich prima redden met de configuiraites van mail washers.. .geen beginnerswerk... , als men zich verplaatst in de TS dan kan het nuttig zijn om wel die risico spreiding te doen en persoonlijke mail (pties 1) gescheiden te houden van de meer risico mail.
Mijn mail programma regelt het meeste voor me... die paar klikjes kan ik nog wel zetten....
En de oude accounts laat je gewoon "doodbloeden"...
 
Laatst bewerkt:
dan kan het nuttig zijn om wel die risico spreiding te doen en persoonlijke mail (pties 1) gescheiden te houden van de meer risico mail
Mee eens, staat vermeld onderaan #12
 
Mijn risico spreiding gaat nog een stap verder en lijkt me om onderstaande redenen handiger.

Er is bij #12 dan geen vast mail adres voor bedrijven, die wil je niet bij optie 1 hebben.
Dus 3 opties is ihmo het minimum:

a. Persoonlijk Familie/vrienden
b. Bedrijven
c. overige (kan via tijdelijke mail adressen.)

Er zitten nadelen aan tijdelijke mail adressen, soms heb je voor een aantal zaken (ook buitenlandse forums) toch een vast adres nodig (vaak als login nl) en daarom heb ik meer dan 3 opties.

Dus dan zou het minimaal dit kunnen zijn:

a. Persoonlijk Familie/vrienden
b. Bedrijven
c. Vast mailadres zonder persoonlijk gegevens voor oa forums waar login naam als eis is.
d. overige (kan via tijdelijke mail adressen.)

Persoonlijk vind ik dit zelf het minimum.

Heb je dan geen forums met mailadres als login waar je echt niet jouw echt mail naam adres wilt gebruiken? Dat kan uiteraard, dan vervalt er een optie.

Het principe van een tijdelijk mailadres is uiteraard dat het tijdelijk is... ;)
Met https://www.guerrillamail.com kun je wel lang een zelf mail adres hebben, maar das geen garantie.
Die gebruik ik voor de tijdelijk mail adressen.
 
Laatst bewerkt:
Niet zo handige oplossing, het zijn juist familie en vrienden die emailadressen delen :eek: KIS werkt hier het beste. a) emailadres voor goed beveiligde instanties (bank, overheid, enz.) en b) emailadres voor de rest (winkels, bedrijven, social media, enz.) Het is aan een ieder om te bepalen of familie/vrienden bij a) of bij b) worden geplaatst (in mijn geval bij a)

"De kiem van vijandschap is wantrouwen en van vriendschap vertrouwen" Mooie tegel wijsheid :)

- aanv. Met tijdelijk emailadres bedoel ik uiteraard niet zo'n emailadres van aanbieders waarbij je het emailadres na een dag kwijt bent. Ik bedoel met "tijdelijk" een vast emailadres die (als iemand teveel spam ontvangt) wordt verwijderd en een ander emailadres wordt aangemaakt. Inloggen bij websites kan altijd, zelfs als het emailadres niet bestaat want bij het inloggen gaat het om de combinatie emailadres & wachtwoord. Two-step verificatie is nauwelijks in gebruikt, daarvoor is trouwens het 1e emailadres. Online alle email van het ene account naar het andere account overzetten gaat eenvoudig in Outlook of een ander emailprogramma.

Iedereen heeft zo zijn/haar eigen werkwijze.
 
Laatst bewerkt:
Zo is het .... er zijn meer wegen naar Rome...




a) emailadres voor goed beveiligde instanties (bank, overheid, enz.) en b) emailadres voor de rest (winkels, bedrijven, social media, enz.)
Maar inmiddels zit je nu ook 3 opties.... want je noemt nog het tijdelijke mail aders dus dat lijkt optie c....

Mijn 1e voorstel lijstje is echt KIS.... eigenlijk voldoe je met deze 3 optie ook aan dit 1e voorstel.....(en die vind ik nog aan de magere kant)




Inloggen bij websites kan altijd, zelfs als het emailadres niet bestaat want bij het inloggen gaat het om de combinatie emailadres & wachtwoord.
Uuh? Bij 90+ % van de forums & e.d moet je na registratie de link via de mail als verificatie gebruiken ter bevestiging.
Dit deel kun je als moderator toch niet echt serieus bedoeld hier neer zetten.... :eek:
Dat het soms kan ... maakt niet dat het altijd kan.
Beginners slikken zulke opmerkingen, zekers als het van de moderator komt, als zoete koek....:confused:




aanv. Met tijdelijk emailadres bedoel ik uiteraard niet zo'n emailadres van aanbieders waarbij je het emailadres na een dag kwijt bent. Ik bedoel met "tijdelijk" een vast emailadres die (als iemand teveel spam ontvangt) wordt verwijderd en een ander emailadres wordt aangemaa
Tis een kwestie van definitie, je was daar niet duidelijk welke je daarvan gebruikte...




Deze was wel duidelijk....
Guerrilla Mail - Tijdelijk 'wegwerp' Email adres
Je wilt niet je eigen mail prijsgeven? Gebruik dan een tijdelijke e-mail
:cool:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan