Juiste Pictogram bij de website op het bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

kappel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Berichten
1.399
Er is het een en ander gebeurd met de browsers maar daar mee lijkt alles in orde.
Windows 10 met de laatste update.

Voorheen kon ik het adres van een geopende website bij het slotje of het uitroepteken links van http:// pakken en dan naar het bureau slepen en kwam de snelkoppeling met het juiste pictogram op het bureaublad te staan.
Nu werk dit niet meer, als hem pak en schuif zie ik de ik een verbodsbordje verschijnen.
 
Gewoon helemaal doorslepen naar het bureaublad en dan los laten.
 
Dat lukt dus niet, als ik hem 1 mm verschuif zie ik de pagina met het juiste pictogram en dat Verbodsbordje, het rode cirkeltje met het diagonale streepje verschijnen. Voorheen ging het dus wel.
 
mm is te weinig!
Gewoon helemaal doorslepen naar het bureaublad en dan los laten.
Gewoon bij de lurven pakken en slepen.

Lees op internet dat de URL gekoppeld moet zijn aan Internetbrowser (bestandstype of protocol koppelen aan specifiek programma)
 
Laatst bewerkt:
Dank, ik heb google chrome nu als mijn browser ingesteld, nu gaat het wel maar dan zonder het juiste pictogram.
 
Probeer dan eens Rechtermuisklik > Snelkoppeling maken. Anders moet je bijvoorbeeld www.helpmij.nl/favicon.ico in de adresbalk typen en dan verschijnt de icoon van helpmij in beeld > Opslaan als en gooi deze dan in de map Windows\System32 Als je dan Rechtermuisknop > Eigenschappen en > Ander pictogram > Bladeren en ga je naar die map en daar staat die dan onder de H Helpmij favicon ligt aan de naam die je gegeven hebt.
 
Browsers.
Met Edge lukt het niet, maar met Google Chrome wel, de Rabo en Helmij krijg je simpel met et juiste Pictogram op het bureaublad en met anderen zoals ABN krijg ik wel de snelkoppeling op het bureaublad maar met het Pictogram van Google Chrome. Waarom weet ik niet maar er valt mee te leven.
Bedankt voor jullie support.
 
Nu herhaal je wat bekend is en doe je vervolgens niets. Typ nou eens in de adresbalk op de site van ABN in
https://www.abnamro.nl/favicon.ico of kopieer en plak deze
Dan verschijnt de icoon/pictogram in beeld. Rechtsklik > Afbeelding opslaan als ABN favicon Kies als locatie het bureaublad.

Ga dan naar de snelkoppeling en kies > Ander pictogram > Ga dan naar het bureaublad door bladeren te kiezen > Bureaublad (links) en zoek rechts ABN favicon > Openen > OK > Toepassen > OK dat is alles Klaar
 
Laatst bewerkt:
Senso,

sory

Het werkt als een trein, ook nog een paar ander site geprobeerd, zoals 123ink, picobello dus.
Ik heb deze optie om zo het juiste Pictogram te krijgen in mijn mapje "niet vergeten" gestopt

Hartelijk dank.
 
Origineel is die van Edmoor. Dus Edmoor ook hartelijk dank!:thumb:
 
IK heb 'm ook weer ergens gevonden, maar graag gedaan :)
 
Ik had me al afgemeld maar nu, de volgende dag, zijn de mooie snelkoppelingen veranderd in smakeloze plaatjes.:confused:
 
Heb je wel die .ico bestandjes nog?
 
Vandaar mijn uitleg in post 6. Dan had je ze in die map Windows\System32 kunnen gooien en zijn ze snel weer te veranderen. Kan ook een andere map zijn, maar dan je moet je ze daar in bewaren en dan naar die locatie gaan bij > Ander pictogram Dat is wat Edmoor dus vraagt. Waar staan ze bij jou (locatie)?

Als het de cache is, dan is dat veel lastiger te herstellen in W10 dan W7! Je had ook DesktopOK (programma) kunnen gebruiken.

Als je het niet onder de knie krijg kun je je er beter niet aan ergeren want het zal altijd wel wat zijn met de pictogrammen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de pictogrammen nu bewaard in een aparte map. Vanmorgen de snelkoppelingen hersteld en nu nog steeds in orde.
 
Kijk ook nog even naar DesktopOK. Als je die gaat gebruiken gewoon handmatig eens per periode opslaan.
 
DesktopOk geinstalleerd, maar ik snap er geen snars van.
Geeft niet, na DesktopOk is mijn Google Chrome veranderd in een tropisch aquarium. Prachtig.
 
Waarschijnlijk ben je dan te snel aan de slag gegaan, zonder eerst goed te kijken waar het programma voor is en hoe het werkt.

Als ik iets niet snap, dan gebruik ik het niet. DesktopOK gebruik je bijvoorbeeld als je een driver van een videokaart update dan worden vaak alle pictogrammen op het bureaublad door elkaar gezet. Om dit te herstellen kies je de laatst opgeslagen instelling bij DesktopOK. Dat is alles. IconRestorer is ook een dergelijk programma.

Hoop dan maar dat je geen schade hebt.
 
Het is nu 00:02. Mijn Ega is nu 76 geworden
Zondag mag ik weer op de PC
Dank en groet
I
 
Hartelijk gefeliciteerd. Tijd voor feest en gebak.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan