Van een pdf-bestand een jpg-bestand maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chysbert

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2015
Berichten
15
Ik ben op zoek naar een eenvoudig progje dat pdf-bestanden kan converteren tot jpg-bestanden. Dat is nodig om pdf-documenten als plaatjes zichtbaar te kunnen maken in websites. Er wordt op het internet het een en ander aangeboden, maar die kosten allemaal een lieve duit. Voor een professioneel is dat waarschijnlijk geen probleem, maar voor iemand die het maar zo nu en dan wil doen wel. Daarom verneem ik graag de ervaringen en aanbevelingen van forumleden.
 
Deze ook:
PDFCreator – free pdf converter, create & merge PDF files - pdfforge
https://www.pdfforge.org/pdfcreator
Vertaal deze pagina
Convert your documents to PDF, JPG, PNG, TIF and more; Merge multiple documents to one file; Profiles make frequently used settings available with one click

Wel effe bij de settings aangeven dat je er jpg's van maken wilt.
 
"Extracten" lijkt me niet hetzelfde doel hebben als "pdf-bestanden kan converteren tot jpg-bestanden", ook al gaat het om plaatjes, bij converteren wordt nl alles omgezet in een plaatje
De TS zal duidelijk moeten maken of hij inderdaad alleen converteren bedoelt of bij nader inzicht toch extracten.
 
Naar mijn idee gaat de kwaliteit dan enorm achteruit.
Waarom niet gewoon op de website de werkelijke jpg plaatsen?

Waarom zijn die afbeeldingen in .pdf ? Hoe komt dat?
 
Allen dank voor jullie reacties. Ik begrijp dat niet iedereen begrijpt wat de situatie is. Daarom de volgende toelichting. Ik heb een website (www.schaatsenmuseum.nl) waarop ik informatie deel over o.a. de constructieve kant van het voorwerp 'schaats'. Dat doe ik met plaatjes en stukjes tekst. In html kan dat zonder meer. Maar soms zijn de beoogde plaatjes alleen beschikbaar als pdf-bestand. Bijvoorbeeld patentbrieven. Die zijn downloadbaar vanaf de sites van octrooibureaus. Maar om ze op mijn site te kunnen publiceren moeten ze dus naar jpg-format worden geconverteerd.
Converteren met een knipprogramma was mij bekend. Daar maak ik graag gebruik van. Maar dan gaat het doorgaans om plaatje vanaf een pagina uit bijvoorbeeld een tijdschrift. Voor een aantal hele pagina is die methode niet zo handig.
Ik zocht dus naar een programma dat een verzameling pdf'jes in een keer kan converteren. Dat lijkt het door Edmoor genoemde Omniformat inderdaad te doen. Daar experimenteer ik nu wat mee. De installatie ging niet helemaal van een leien dakje, maar het staat nu op mijn pc. Mijn eerste indruk is dat het doet wat het belooft, maar het vraagt wel wat aandacht, want bij de conversie blijkt de oorspronkelijke pdf-file te worden vernietigd.
Over een paar dagen hoop ik wat meer ervaring te hebben opgedaan. Dan laat ik het resultaat nog even weten.
 
Zoals beloofd nog even een nabrander: ik ben heel tevreden met Omniformat: het doet wat ik ervan wilde hebben. Dank voor de hulp.
 
Wat ik ook vaak doe, ik open de pdf in gratis LibreOffce (Writer) of in Office (Word) en dan kijk ik welke het beste resultaat geeft om de plaatjes eruit te halen.
Een voordeel, ik heb dit bij de 2 nog nooit gemerkt:
maar het vraagt wel wat aandacht, want bij de conversie blijkt de oorspronkelijke pdf-file te worden vernietigd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan